کتاب عصر ظهور

The age of the advent
کد کتاب : 32013
مترجم : مهدی حقی
شابک : 978-9643042158
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 32
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب عصر ظهور اثر علی کورانی

"عصر ظهور" کتابی است به قلم آیت الله "علی کورانی" که پیش از این نیز در بین ملت های اسلامی و کشورهای مسلمانان فردی شناخته شده بود، اما تألیف کتاب "عصر ظهور" که به زبان های دیگر نیز ترجمه شده است، او را نه تنها در ایران و لبنان بلکه در دیگر کشورهای عربی و حتی غیرعربی نیز مشهور کرده است.
شواهد اعتقاد به ظهور امام زمان (عج) در بین ملل اسلامی و حتی غیر اسلامی در قالب کاوش و پرسمان، مباحثه، تحقیق و نوشتار، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رو به افزایش گذاشت. تا جایی که تصور می شد وزارت اطلاعات ایالات متحده ی آمریکا پرونده ای پیرامون امام زمان (عج) برنامه ریزی کرده است که تمام اطلاعات او را شامل می شود و تنها قسمت ناقص پرونده، به دست آوردن یک تصویر واضح از صاحب الزمان می باشد. علیرغم اختلاف نظرات خود در مورد موضع سیاسی انقلاب اسلامی در ایران، تحلیلگران سیاسی اکنون متفق القول هستند که این نهضت خود را برای ظهور حضرت مهدی (عج) آماده می نماید.
"عصر ظهور" کتابی است به قلم آیت الله "علی کورانی" که بر اساس آیات و روایات و تجزیه و تحلیل های نوآورانه از وقایع ظهور به رشته ی تحریر درآمده است و فصاحت قلم نویسنده، امید را در قلب و روح انسان برای قریب الوقوع بودن ظهور مهدی موعود (عج) زنده می کند و پیروان وفادار آن ناجی را آماده می کند تا اخلاص و فداکاری در راه او را تمرین کنند. کتاب "عصر ظهور" حاوی خبرهای بسیار خوبی برای امت سلمان فارسی یعنی ایرانیان است که با نگاهی به تاریخچه ی عملکرد آنان در اسلام و همچنین ارادتی که نسبت به خاندان حضرت محمد (ص) نشان داده اند، شایسته ی چنین مژده ای هستند.

کتاب عصر ظهور

علی کورانی
علی کورانی (به عربی: علی الکورانی العاملی) روحانی مسلمان شیعه اهل لبنان، پژوهشگر تاریخ اسلام و اندیشه‌های مذاهب اسلامی و بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری المعجم الفقهی است. او در ایران بیشتر با کتاب عصر الظهور شناخته می‌شود که موضوع آن مهدویت در احادیث اسلامی است.علی الکورانی العاملی در سال ۱۹۴۴ میلادی در روستای یاطَر در نبطیه در جنوب لبنان در خانواده‌ای کشاورز به دنیا آمد.او به تشویق سید عبدالحسین شرف الدین به مدرسهٔ دینی رفت و زیر نظر شیخ ابراهیم سلیمان درس‌های مقدما...
قسمت هایی از کتاب عصر ظهور (لذت متن)
پیش از نهضت ظهور حضرت مهدی(عج) دو حادثه رخ می دهد که آن دو به منزله نشانه الهی است که آن حضرت آمادگی لازم را جهت ظهور مقدس خویش آغاز می نماید: حادثه اول: وقوع کودتایی است در سرزمین شام که به رهبری عثمان سفیانی انجام می گیرد، اما مردم تصور می کنند که این کودتا از نوع کودتاهایی است که معمولا در کشورهای عربی و اسلامی اتفاق می افتد. ولی یهودیان و غربی ها، دشمنان امت اسلامی آن را گام موثری، در یکپارچه نمودن منطقه پیرامون فلسطین، به دست رژیمی نیرومند از دست نشانده های خود به شمار می آورند که بتواند با قدرت و توان، در کنترل اوضاع منطقه بکوشد و از عملیات نظامی علیه آنها جلوگیری نماید، و مهمتر از آن اینکه همین نیروی نظامی منطقه است که در برابر نخستین نیروهای اعزامی ایران که به سوی قدس در حرکتند می ایستد و در مرزهای عراق آنان را مشغول می سازد. حادثه دوم: ندایی آسمانی است به مردم جهان که همه و اهل هر زبانی به زبان خود آن را می شنوند. صدایی است قوی نافذ از آسمان و از هر سمت می آید، خفته را بیدار می کند و نشسته را بر پا می دارد، مردم از این صیحه آسمانی به ناله و فریاد درآمده و از خانه هایشان بیرون می آیند تا ببینند چه خبر است...