کتاب قصه شمع

The story of the candle
کد کتاب : 32043
شابک : 978-9643284985
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 632
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قصه شمع اثر اسماعیل نواب صفا

کتاب حاضر حاوی خاطرات پنجاه سال همکاری و برخورد نویسنده، محقق، شاعر و ترانه سرای برجسته ی ایرانی «اسماعیل نواب صفا» با شعرا، آهنگسازان و نوازندگان موسیقی اصیل ایرانی است. کتاب در دو بخش گردآوری شده است. بخش اول با عنوان «قصه ی شمع» با شرح کاملی از زندگی نامه ی نویسنده آشنا می شویم.
در بخش دوم با عنوان «آمدن به تهران و خاطرات هنری من» شرح آشنایی او با آهنگسازان، شعرا و... و زندگی نامه های آن ها را می خوانیم. افراد برجسته ای نظیر «مجید وفادار»، «مهدی خالدی»، «حسین یاحقی»، «مرتضی محجوبی»، «رضا محجوبی»، «قمرالملوک وزیری»، «روح الله خالقی»، «ابوالحسن صبا»، «لطف الله مجد»، «احمد عبادی»، «غلام حسین بنان»، «پرویز یاحقی»، «داریوش رفیعی»، «جواد بدیع زاده»، «علی تجویدی»، «حسین تهرانی»، «جلال تاج»، «داود پیرنیا» و «اسدالله ملک». نام کتاب از نام برنامه ای که در سال ۱۳۴۰ تهیه می شد، گرفته شده است.
در انتها فهرستی از مجموع آثار نواب صفا همراه با نام سازنده ی آهنگ و خواننده ی آن ارائه شده است. در این مجموعه افزون بر شرح گوشه هایی از زندگی هنرمندان، نام کنسرت های موسیقی، آهنگ ها، اشعار، ویژگی های اخلاقی همراه با مصاحبه ها، تصاویر و اسناد متعدد به چاپ رسیده است.

کتاب قصه شمع

اسماعیل نواب صفا
اسماعیل نواب صفا (۲۹ اسفند ۱۳۰۳ کرمانشاه – ۱۹ فروردین ۱۳۸۴ تهران) نویسنده، محقق، شاعر و ترانه‌سرای ایرانی بود.سیّد اسماعیل نوّاب صفا در بیست و نهم اسفند ۱۳۰۳ در کرمانشاه دیده به جهان گشود. خاندان پدری او از جملهٔ نواب‌های اصفهان بودند (بطور کلّی در اصفهان به خانواده‌های منسوب به صفویّه «نوّاب» می‌گفتند) و دایی پدرش «میرزا عبدالوهاب خان معتمدالدوله» ملقب به نشاط اصفهانی از شاعران دورهٔ قاجار بود.پدرش سیّد مرتضی نواب صفوی از سرسپردگان به سلسلهٔ ...