کتاب دفترچه ها

Carnets
کد کتاب : 25476
مترجم :
شابک : 978-6007987544
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1962
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

یادداشت ها
Albert Camus's Notes
  • 15 % تخفیف
    650,000 | 552,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ماهی ماهی
    نویسنده:
کد کتاب : 3231
مترجم :

شابک : 9789642092963
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 736
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب یادداشت ها اثر آلبر کامو


"آلبر کامو" یکی از داستان نویسان مهم و برجسته ی قرن بیستم بود که آثار او تا به امروز هم نقل محافل ادبی و فلسفی است و می توان او را یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان قرن های اخیر دانست. وی از اواسط دهه ی سی میلادی تا زمانی که از دنیا رفت، یادداشت هایی را نزد خود در دفترچه اش ثبت می کرد که شامل جزییات مکالمات، قسمت های منتخبی از کتاب هایی که می خواند، عقایدش پیرامون مرگ، ترس و اضطراب ناشی از جنگ، حس خود نسبت به زنان، هنر و انزوا و... بود و از مطالب ثبت شده در "یادداشت ها"، برای ایده پردازی کارهای آینده اش الهام می گرفت و یا کامل ترشان می کرد. این "یادداشت ها" جهان بینی مردی را نشان می دهند که تا قبل از اینکه برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات شود، کاملا در اروپا ناشناس بود و مدت کوتاهی پس از کسب این موفقیت، در یک تصادف اتومبیل جان خود را از دست داد.
زندگی "آلبر کامو" چندان از آثاری که به نگارش درآورده جدا نیست و نشانه های روشنفکری و مراقبه های معنوی که در کتاب هایش به چشم می خورد، زمینه ی اصلی "یادداشت ها" نیز می باشد. آنچه در اینجا ثبت شده، علاوه بر اندیشه های عمیق او، احساسات مختلف وی را نیز در بردارد و به خواننده این فرصت را می دهد تا با شخصیت پشت داستان های اگزیستانسیالیستی و فلسفی او آشنا شود. "آلبر کامو" آنقدر در قالب نویسنده زندگی کرده که حتی نثر یادداشت های شخصی او نیز به شدت با کیفیت و خواندنی است و به نظر می رسد که خواننده، به مطالعه ی کتاب زندگی نویسنده، که به قلم خود او نوشته شده، مهمان شده است.

کتاب یادداشت ها

آلبر کامو
آلبر کامو، زاده ی ۷ نوامبر ۱۹۱۳ و درگذشته ی ۴ ژانویه ۱۹۶۰، نویسنده، فیلسوف و روزنامه نگار فرانسوی بود. او یکی از نویسندگان بزرگ قرن بیستم و خالق کتاب مشهور بیگانه است.پدرش «لوسین کامو» فرانسوی فقیری بود که در الجزیره برزگری می کرد و در آنجا با زن خدمتکاری که اهل اسپانیا بود ازدواج کرد و صاحب دو فرزند به نام های لوسین (هم نام پدر) و آلبر شد. کودکی کامو در یک زندگی فقیرانه ی طبقه ی کارگری سپری شد. او در تعطیلات تابستانی در برابر دریافت دستمزدی اندک در مغازه ها کار می کرد؛ سپس به آموختن انگلیسی ...
قسمت هایی از کتاب یادداشت ها (لذت متن)
در حسرت زندگی دیگران. برای این است که از بیرون که نگاه می کنی، زندگی دیگران یک کلّ است که وحدت دارد، امّا زندگی خودمان، که از درون نگاهش می کنیم، همه اش تکّه تکّه و پاره پاره به نظر می آید. هنوز هم در پی سراب وحدت می دویم. نویسنده هرگز نباید از تردیدهایش درباره ی آفرینشش سخن بگوید. خیلی آسان می شود جوابش داد «چه کسی مجبورت کرده بیافرینی؟ اگر چنین عذابی دائمی ست، چرا تحمّلش می کنی؟» تردیدها خصوصی ترین چیزهای ما هستند. هرگز از تردیدهایت سخن نگو، هرچه که باشند. وانهادن جوانی. این من نیستم که آدم ها و چیزها را وامی نهم (نمی توانم)، بلکه این چیزها و آدم ها هستند که مرا وامی نهند. جوانی ام از من می گریزد: بیماربودن همین است. مجبور نمی بودم بنویسم: اگر جهان پاک و شفّاف بود، هنر وجود نمی داشت امّا اگر به نظرم می آمد جهان معنایی دارد اصلا نمی بایست می نوشتم. مواردی هست که آدم باید از سر فروتنی فقط خودش باشد و از خودش بنویسد. علاوه بر این، این نکته می توانست مرا وادارد که بیش تر و بیش تر بدان بیندیشم و درنهایت نمی بایست می نوشتمش. این حقیقتی درخشان امّا بی بنیاد است. در کدامین لحظه زندگی به سرنوشت بدل می شود؟ در زمان مرگ؟ امّا مرگ سرنوشتی برای دیگران است، برای تاریخ و برای خانواده ی شخص. از طریق آگاهی؟ امّا این ذهن است که تصویری از زندگی همچون سرنوشت خلق می کند و نوعی پیوستگی و انسجام به آن می دهد، پیوستگی و انسجامی که در خود زندگی نیست. هر دو مورد توهّم است. نتیجه گیری؟: سرنوشتی در کار نیست؟