کتاب طنزهای آخر هفته

Tanzhaye Akhare Hafte
کد کتاب : 92359
مترجم :
شابک : 978-6226977326
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 268
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

چگونه با ماهی قزل آلا سفر کنیم؟
How to Travel with a Salmon
کد کتاب : 32422
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6006974729‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 210
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چگونه با ماهی قزل آلا سفر کنیم؟ اثر اومبرتو اکو

در این مجموعه از پارودی‌ها، طنزها و مینی‌مقاله‌های عجیب و غریب که در 30 سال گذشته نوشته شده است، رمان‌نویس/منتقد ایتالیایی اکو ( نویسنده ی کتاب مشهور نام گل سرخ) خوانندگان را به غوغایی لذت‌بخش در میان پوچی ‌های زندگی مدرن می‌برد. او که یک جهان خوار است، از چیزهایی که برایش آزار دهنده هستند و عصبانی اش می کنند که شامل قطارهای آمریکایی، رانندگان تاکسی در شهر نیویورک و پاریس، هواداران فوتبال و تلفن های همراه می شود، حرف می زند. او با تمسخر فیلم‌های وسترن، کاتالوگ‌های هنری، مقررات کتابخانه‌ها را تخریب می‌کند و با زبانی منحصر به فردش، توصیه‌هایی در مورد چگونگی داشتن تعطیلات هوشمندانه و چگونگی تبدیل شدن به یک شوالیه ارائه می‌دهد. اکو داستان های علمی تخیلی را در داستانی از رابطه ی جنسی و جاسوسی بین کهکشانی ادغام می کند و داستان های پلیسی را در روایتی از "جنایت کامل" جعل می کند. مسائل جدی که از داستان های مضحک بیرون می آیند عبارتند از اینکه چگونه رسانه های جمعی واقعیت و داستان را با هم اشتباه می گیرند و اینکه چگونه "جنایت ما" "تمدن مصرف کننده" بزرگسالان را به کودکانی تبدیل می کند که نیازهای بی پایان آنها مستلزم ارضای مداوم است.
اکو که زمانی ستون‌نویس یک مجله ادبی ایتالیایی بود، اکنون احساس حاد و بسیار سرگرم‌کننده‌اش از پوچی در زندگی مدرن را در این مقاله‌ها در مورد میلیتاریسم، رایانه‌، فیلم‌های گاوچرانی و هندی، نقد هنری، کتابداران، نشانه‌شناسی و موارد دیگر به اشتراک می‌گذارد- از جمله خودش.

کتاب چگونه با ماهی قزل آلا سفر کنیم؟

اومبرتو اکو
اومبرتو اکو، زاده ی ۵ ژانویه ۱۹۳۲ و درگذشته ی ۱۹ فوریه ۲۰۱۶، نشانه شناس، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان نویس ایتالیایی بود. اکو پس از گرفتن مدرک دکترا در دانشگاه تورینو، در دانشگاه های میلان، فلورانس، بولونیا و کولژ دو فرانس تدریس کرد.اومبرتو اکو بیشتر به عنوان رمان نویس معروف است. درحالی که او در وهله ی اول یک نشانه شناس و فلسفه دان است و در برابر بیش از ۴۰ کتاب علمی و صدها مقاله، تنها ۵ رمان نوشته است. وی یکی از مهم ترین و پرکارترین اندیشمندان و روشنفکران دنیای معاصر به شمار می ...
قسمت هایی از کتاب چگونه با ماهی قزل آلا سفر کنیم؟ (لذت متن)
نوه ی عزیزم! من نمی خواهم این نامه جشن کریسمس خیلی پند آموز و آموزشی باشد. فقط می خواهم با الهام از ادموند د آمیسیس درباره عشق و دوستی به همسایه ها، کشورمان، انسانیت و چیزهای مشابه موعظه کنم. تو مجبور نیستی به این نامه توجه کنی (تو دیگر بزرگ شده ای و من هم پیرم) چون سیستم ارزشهای ما چنان تغییر کرده است که احتمالا توصیه های من برایت نامناسب خواهند بود. با امور پر بالی ایران با ما بنابراین فقط می خواهم به تو توصیه ای بکنم، الان که داری از تبلت استفاده میکنی، این کار در عمل می تواند برایت مفید باشد. نمی خواهم به تو توصیه کنم که این کار را نکنی، البته نه به این دلیل که به نظرت مثل یک پیرمرد احمق به نظر نرسم، بلکه چون خودم هم از اینترنت استفاده میکنم. تنها توصیه ای که میتوانم به تو بکنم این است که به صدها سایت پورنوگرافی توجهی نکن.