کتاب نشانی از آخرین بی نشان ها (دوجلدی)

Neshan az Akharin Bi Neshan-ha
کد کتاب : 129397
شابک : 978-6004681407
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

نشان از بی نشان ها
Neshan az Bi Neshan-ha
2 جلدی
کد کتاب : 32486
شابک : 978-2000679486
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 905
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 43
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب نشان از بی نشان ها اثر علی مقدادی اصفهانی

کتاب "نشان از بی نشان ها"، مجموعه‌ای دو جلدی است به قلم آیت الله حاج شیخ "علی مقدادی اصفهانی" که در آن سرگذشت پدر خود، مرحوم "شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی"، عارف و عالم ربانی اهل ایران را به رشته‌ی تحریر درآورده است. "نشان از بی نشان ها" که وجود اصیل و عرفانی "شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی" را به تصویر می‌کشد، مخاطبان را با کلیات حیات اسرارآمیز و قابل توجه او آشنا می‌کند. "شیخ حسنعلی مقدادی اصفهانی" در سال 1241 در خانواده ای با تقوا در اصفهان متولد شد. وی همواره به علم و یادگیری مطالب جدید علاقه داشت و پس از تعلیم خواندن و نوشتن، به تحصیل فقه، فلسفه، اصول و حکمت تحت نظر اساتید مجربی مانند ملا محمد کاشانی، سید جعفر کشفی، جهانگیر خان، سید مرتضی کشمیر و دیگران مشغول گشت.
"شیخ حسنعلی مقدادی اصفهانی" پستی و بلندی‌های بسیاری را پشت سر گذاشت. او با استفاده از گیاهانی که خود از کوه و صحرا چیده بود، بیماران را درمان می کرد و از آنجا که در روستای نخودک از توابع مشهد زندگی می‌نمود، به حسنعلی نخودکی معروف شد. "نشان از بی نشان ها"، توسط آیت الله حاج شیخ "علی مقدادی اصفهانی"، پسر مرحوم، به سبکی ساده و روان نوشته شده و سپس در اختیار مردم قرار گرفته است تا از واقعیت‌های زندگی و معجزات سرشار از عرفان این شخصیت درخشان لذت ببرند.
آیت الله حاج شیخ "علی مقدادی اصفهانی" اشاره می‌کند که آنچه در این کتاب جمع آوری شده، شامل حالات و عبادات، راه و رسم عبودیت، و معجزات و کراماتی است که از وجود این شخصیت بزرگ ناشی شده است؛ وی اذعان داشته که گوشه‌ای از این موارد از یادداشت‌های شخص "شیخ حسنعلی مقدادی اصفهانی" استخراج شده، گوشه‌ای را پسر به شخصه از پدر دیده و گوشه‌ای نیز بدون واسطه توسط افراد امین و مورد اطمینان به وی انتقال داده شده است.

کتاب نشان از بی نشان ها

علی مقدادی اصفهانی
مرحوم مغفور آیت الله حاج شیخ علی مقدادی اصفهانی (ره) فرزند مرحوم حاج شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی(ره) متولد سال 1308 بود.علی مقدادی اصفهانی از نویسندگان شیعه معاصر در اسفند سال ۱۳۸۸ در تهران درگذشت و در خراسان دفن شد. علی مقدادی اصفهانی شرح‌حال پدرش را در کتاب نشان از بی نشان‌ها آورده‌است.
قسمت هایی از کتاب نشان از بی نشان ها (لذت متن)
بدان که توحید بر سه قسم است: توحید ذات، توحید صفات و توحید افعال. در مقبل هر یک از این سه توحید شرک جلی و شرک خفی متصور است که بر شرک جلی احکام کفر جاری می شود. پس سه توحید و شش شرکت قابل تصور است. نیز می توان گفت توحید چهارمی هم وجود دارد که آن توحید در عبادت است. پس چهار توحید و در مقابل آن هشت شرک یعنی چهار شرک خفی و چهار شرک جلی می توان فرض کرد. اما توحید اول یا «توحید ذات آن است که آدمی معتقد و معترف به وجود واجب الوجود باشد که سرچشمه وجود است، یکی بوده است و دو نیست. شرک متصور در مقابل این توحید شرک جلی و شرک خفی است. شرک جلی آنست که شخص مانند «ثنویه» به دو واجب الوجود، یکی یزدان و دیگر اهرمن، قائل باشد و تمام موجودات را مرتبط به این دو سرچشمه رحمانیه و اهرمنیه بشناسد، یزدان را سر چشمه ی خیرات و اهرمن را منشأ بدیها بداند. علت شبهه ثنویه آن است که چون در عالم خیرات و شرور و همچنین نفوس شریره و طیبه را در کنار هم می بینند مانند خار و گل، زاغ و بلبل، نور و ظلمت، علم و جهل، کفر و ایمان، رفق و خرق، نوش و نیش، زهر و پادزهر چنین نتیجه می گیرند که از یک سرچشمه پیدایش دو چیز ضد ممکن نیست، از اینرو دو سرچشمه را قائل میشوند که یکی منشأ خیرات است و نامش رحمن و دیگر منشأ شرور است و نامش اهر من. حضرت عیسی (علیه السلام) می فرماید: «باطن شخص را از کلماتش و اعمالش بسنجید» زیرا که هرگز درخت خار انجیر ندهد. هر چه از زبان می تراود از دل سرچشمه میگیرد. کسی که فحاش و بدگو است چون دلش معدن نجاسات است از زبانش نیز همان بیرون تراویده