کتاب تحلیل رویا

Dream Analysis
(درس گفتار هایی در تعبیر و تفسیر رویا)
کد کتاب : 80498
مترجم :

شابک : 978-6226374460
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 550
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

تحلیل رویا (3جلدی)
Dream Analysis
کد کتاب : 3265
مترجم :

شابک : 9780050613399
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 0
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 3

معرفی کتاب تحلیل رویا (3جلدی) اثر کارل گوستاو یونگ

کارل گوستاو یونگ فیلسوف و روان پزشک سوئیسی بود که بسیاری معتقدند آنچه فروید ناگفته گذاشته را او تکمیل کرده است. رویکرد رادیکال یونگ در زمینه روان شناسی تاثیر شگرف بر این علم در سطح جهانی داشته است . او اولین روان شناس مدرنی است که معتقد است انسان ذاتا مذهبی است. یونگ بسیاری از معروف ترین مفاهیم در روان شناسی را ابداع کرده است. مفاهیمی چون ناخودآگاه جمعی، سایه ها، پرسونا، عقده ها، آنیما، آنیموس و ... تحلیل رویا بخشی متمایز و بنیادی از روانشناسی تحلیلی است ، مکتبی روانشناسی که توسط کارل گوستاو یونگ و شاگردان و جانشینان وی تاسیس شد. این کتاب دیدگاه های خردمندانه ی یونگ را در زمینه ی مطالعه رویاها و معنای آنها جمع آوری می کند. مقالات این کتاب که توسط کارل گوستاو یونگ در بین سالهای 1909 و 1945 نوشته شده است ، اساسی ترین دیدگاههای یونگ در مورد خواب دیدن را نشان می دهد - خصوصا در مورد رابطه ی بین زبان و رویا. یونگ از طریق این مطالعات درک کرد که رویاها خود یک زبان هستند ، زبانی که روح از طریق آن با بدن ارتباط برقرار می کند. این کتاب شامل مقالاتی چون "تحلیل رویاها" ، "در مورد اهمیت تعداد رویاها" ، "جنبه های عمومی روانشناسی رویا" ، "در مورد ماهیت رویاها" ، "استفاده عملی از تجزیه و تحلیل رویا" و "نمادگرایی رویایی فردی" در رابطه با کیمیاگری " می باشد.

کتاب تحلیل رویا (3جلدی)

کارل گوستاو یونگ
کارل گوستاو یونگ، زاده ی 26 جولای 1875 و درگذشته ی 6 جون 1961، روانپزشک، فیلسوف و نویسنده ای سوئیسی بود که به خاطر فعالیت هایش در روانشناسی و ارائه ی نظریاتش تحت عنوان «روان شناسی تحلیلی» شناخته می شود. یونگ در کسویل سوییس متولد شد. او در جوانی مجذوب علم و فلسفه شد و دانشگاه بازل برای تحصیل در رشته ی پزشکی به او بورس داد. یونگ پس از مدتی به عضویت انجمن مناظرات دانشگاه درآمد. او بیش از دو سال در جلسات احضار روح شرکت می کرد چرا که این جلسات را موضوعی برای تحقیقات خود در نظر می گرفت. یونگ دوران ...
قسمت هایی از کتاب تحلیل رویا (3جلدی) (لذت متن)
هنگامی که زمان مجالی به این مرد داد، او متوجه کمبودهای دردناکی در زندگی روشنفکرانه و زندگی عاطفی اش شد. او همواره تلاش کرده بود تا مرد متاهل محترمی باشد، اما نمی توانست تا ابد در آن سرداب یخی بماند. همسرش همیشه سردمزاج بود و بی علاقه به رابطه ی جنسی، او خود نیز چندان تمایلی به این امر نداشت. آنها به شکل ایزوله شده ای با هم زندگی می کردند. این کمبود او را به رابطه با زنان عیاش سوق داد اما این تجربه ها هم به مرور جذابیت خود را از دست دادند تا اینکه به خود گفت: « واقعیت این نیست. » از آنجا که او فرد با فرهنگی است، توقع تجربه ی تمام عیارتری داشت تا فقط رابطه ی جنسی و پول، او به دنبال میل پاک تری بود عشق گونه ای برتر از عشق و ایثار که در چنین زنانی پیدا نمی شود.

وقتی او به این سطح از یقین برسد دیگر می تواند با آن درگیر شود. راه بسیار طولانی در پیش دارد. او مردی است پر شور و هیجان و دنیا دیده، مرد بازار بورس، برای چنین مردی واقعی پنداشتن چیزی که نتوان با چشم دید و با دست لمس کرد، دشوار است. راهی که در پیش دارد پر مخاطره است چون احتمال دارد دستپاچه شود، ممکن است چیزی کهن یا مشکلی نهفته در ناخودآگاه اش وجود داشته باشد، مثل باری که شل شده باشد، که این می تواند منجر به اسکیزوفرنی مقطعی شود،یا تکه ای از چیزی اجدادی که با خصوصیات روحی او جور در نمی آید. این مساله اغلب پیش می آید و کار را دشوار و خطرناک می کند.