کتاب بنیاد و امپراتوری

Foundation and Empire
سه گانه آیزاک آستیموف 2
کد کتاب : 79577
مترجم :
شابک : 978-6007033678
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 348
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

بنیاد و امپراتوری
Foundation and Empire
کتاب دوم از سه گانه ی بنیاد
کد کتاب : 32715
مترجم :
شابک : 978-6001826535
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 343
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب بنیاد و امپراتوری اثر آیزاک آسیموف

هر تمدنی که دست به ابداع و نوآوری نزند، هر تمدنی که پاسخ پرسش‌هایش را در تحقیقات گذشتگان بجوید، هر تمدنی که دانسته‌هایش بیش‌تر از ندانسته‌هایش باشد، محکوم به نابودی است. امپراتوری کهکشانی هم به مدت دوازده‌هزار سال بر بیست میلیون سیاره‌ی بشر حکم رانده و در تمام این دوران صلح و آرامش را برقرار کرده. اما به آن مشکلاتی دچار شده که تمدن‌های دیگر را به نابودی کشانده و در نتیجه فروپاشی‌اش نزدیک است. بااین‌همه، تنها هری سلدون ریاضیدان این مسئله را می‌داند. سلدون علمی ابداع کرده است به نام «روان‌تاریخ» که با کمک آن می‌تواند آینده را «ببیند». ریاضیات او نشان می‌دهد که وقتی امپراتوری فروبپاشد، سی‌هزار سال بربریت و بی‌تمدنی بر کهکشان حاکم خواهد شد تا امپراتوری تازه‌ای سر بربیاورد.
سلدون می‌داند که دیر شده و دیگر نمی‌توان جلو این فروپاشی را گرفت؛ اما می‌توان مدت فترت، یعنی دوران میان دو امپراتوری، را به هزار سال کاهش داد. برای این کار باید بهترین دانشمندان امپراتوری را گرد هم بیاورد و به سیاره‌ای دورافتاده بفرستد تا علوم امپراتوری را برای نسل‌های آینده حفظ کنند: سیاره‌ی ترمینوس یا بنیاد.
دهه‌ها و سده‌ها می‌گذرند و سیاره‌ی ترمینوس در معرض خطرات بسیاری قرار می‌گیرد: سیاراتی که سیاست‌شان «کشورگشایی» است، جنگ‌سالارانی که با کاهش نفوذ امپراتوری قدرت می‌گیرند، مخالفت سیارات با برقراری رابطه‌ی بازرگانی با بنیاد و غیره. بنیاد هم برای مقابله با این مشکلات هیچ سلاحی ندارد مگر علم و قدرت تاریخ. اما آیا چنین چیزی برای بقا کافی است؟

کتاب بنیاد و امپراتوری

آیزاک آسیموف
آیزاک آسیموف، زاده ی ۲ ژانویه ۱۹۲۰ و درگذشته ی ۶ آوریل ۱۹۹۲ میلادی، نویسنده ی آمریکایی روسی تبار گونه های علمی، علمی–تخیلی، خیال پردازی، وحشت بود.او در استان اسمالنسک در شوروی در خانواده ی آسیابانی یهودی متولد شد. در پنج سالگی خانواده اش به آمریکا مهاجرت کردند. از آن جا که در خانه با او به زبان های ییدیش (زبان یهودیان اروپای شرقی) و انگلیسی صحبت می کردند، به هر دو زبان روان سخن می گفت، اما روسی نیاموخت.خواندن را از پنج سالگی آموخت و از آن هنگام در امور اداره ی مغازه ی لبنیات فروشی به خا...