کتاب شوری در سر

A Strangeness in My Mind
کد کتاب : 145
مترجم :
شابک : 978-600-229-537-8
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 734
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

افکار عجیب من
A Strangeness in My Mind
کد کتاب : 3267
مترجم :
شابک : 9786003673083
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 656
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

چیز غریبی در سرم
A Strangeness in My Mind
کد کتاب : 3272
مترجم :
شابک : 9789641914686
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 646
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب شوری در سر اثر اورهان پاموک

کتاب شوری در سر، رمانی است که اورهان پاموک، شش سال از عمر خود را صرف نوشتن آن کرده است. رمان شوری در سر، داستان زندگی یک فروشنده ی نوشیدنی های بوزا (نوعی نوشیدنی تخمیری) به اسم مولوت را روایت می کند. مولوت در طول چهار دهه و بین سال های 1969 و 2012، شغل های مختلفی را در خیابان های استانبول تجربه کرده است: از فروش ماست و برنج پخته گرفته تا دربانی یک پارکینگ. او انواع مختلفی از آدم ها را در خیابان ها مشاهده می کند، تخریب شهر و بازسازی آن را به چشم خود می بیند و مهاجرینی از آناتولیا را نظاره می کند که به ثروت هنگفتی دست یافته اند. در همین حال، او شاهد تمامی لحظات سرنوشت ساز، کشمکش های سیاسی و کودتاهای نظامی ای است که آینده ی کشور را می سازند. مولوت، همیشه به دنبال یافتن آن چیزی است که او را از بقیه متمایز کرده است؛ منشأ آن شوری که در سرش وجود دارد. اما او هیچ وقت دست از فروش بوزا برنمی دارد و در تلاش است معشوقه ی واقعی اش را بشناسد. کدام یک در عشق اهمیت بیشتری دارد؟ چیزی که آرزویش را داریم یا چیزی که سرنوشت برایمان در نظر گرفته است؟ آیا انتخاب هایمان، خوشبختی را به ارمغان می آورند یا تصمیم ها به دست نیروهایی خارج از کنترل ما گرفته می شوند؟ رمان شوری در سر تلاش می کند به این سوالات جواب بدهد و همچنین، تصویری از تنش های زندگی شهری و خانوادگی، و خشم و یأس زنان محبوس در خانه ها ارائه کند.

کتاب شوری در سر


ویژگی های کتاب شوری در سر

برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 2006

اورهان پاموک
فرید اورهان پاموک، زاده ی ۷ ژوئن ۱۹۵۲، که در ایران به اورهان پاموک معروف شده است، نویسنده و رمان نویس اهل کشور ترکیه و برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال ۲۰۰۶ است. او نخستین ترک تباری است که این جایزه را دریافت کرده است.اورهان پاموک در خانواده ای پر فرزند و مرفه در محله ی نیشان تاشی استانبول متولد شد. اولین رمانش آقای جودت و پسران را که حکایت خانواده ای متمول و پرتعداد است، در سال ۱۹۸۲ نوشت که جوایز ملی ارهان کمال و کتاب سال را برایش به ارمغان آورد. پاموک بعد از انتشار رمان قلعه ی سفید، کرسی تدر...
نکوداشت های کتاب شوری در سر
A magnificent novel.
رمانی درخشان.
Wall Street Journal Wall Street Journal

Delightful. . . . Tremendous.
لذت بخش... شگرف.
New York Times Book Review New York Times Book Review

An unconventional love story.
یک داستان عاشقانه ی غیرمعمول.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب شوری در سر (لذت متن)
در یک شهر، می شود در میان جمعیت ولی تنها باشی، و در حقیقت چیزی که یک شهر را شهر می کند این است که به تو اجازه می دهد که شور در سر خود را درون توده های پرتکاپوی آن، پنهان کنی.

اما فکر کنم که برای یک دختر آسان تر است که با کسی که نمی شناسد، ازدواج کند، چون هرچه بیشتر مردها را بشناسی، دوست داشتن شان سخت تر می شود.

اما درست مثل اعتقاد به خدا، عاشق شدن چنان احساس مقدسی است که هیچ جای دیگری برای احساسات دیگر باقی نمی گذارد.