کتاب باستان شناسی و جغرافیای تاریخی قصص قرآن

Archeology
کد کتاب : 32759
شابک : 978-9644309199
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 542
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب باستان شناسی و جغرافیای تاریخی قصص قرآن اثر عبدالکریم بی ‏آزار شیرازی

"باستان شناسی و جغرافیای تاریخی قصص قرآن" اثری است خواندنی به قلم "عبدالکریم بی آزار شیرازی" که در آن نویسنده حاصل سال ها کاوش در منابع فرهنگی و ادبی کشورهای مختلف خاورمیانه نظیر عربستان، ترکیه، عراق، اردن، لبنان، سوریه، مصر و ایران را یکجا جمع آوری کرده و در این کتاب عرضه کرده است. نتیجه ی این کاوش، نگاه به قصه های مصحف شریف از دریچه ی "باستان شناسی و جغرافیای تاریخی قصص قرآن" می باشد.
"عبدالکریم بی آزار شیرازی"، قبل از اینکه فصل های اصلی کتاب را آغاز کند، به اهمیت باستان شناسی قرآن و آثار پیامبران اشاره کرده و جغرافیای تخصصی تاریخ قرآن را نیز مورد بررسی قرار داده است. در هر یک از فصل های کتاب، "باستان شناسی و جغرافیای تاریخی قصص قرآن" در یک منطقه بررسی می شود و به داستان های عمده ی آن منطقه پرداخته می شود. در بین النهرین، قصصی پیرامون آفرینش و حضرت آدم (ع)، حضرت نوح (ع)، حضرت ابراهیم (ع) و حضرت یونس (ع) زیر ذره بین قرار می گیرد و در فنیقیه، آثار پیامبران سوریه، لبنان و فلسطین بررسی می شود. در "باستان شناسی و جغرافیای تاریخی قصص قرآن در اردن، آثار پیامبرانی نظیر نوح، لوط و هود (ع) تجزیه و تحلیل می شود و در ادامه ی فصل های کتاب، "باستان شناسی و جغرافیای تاریخی قصص قرآن" در مصر، عربستان، احقاف و سبا، ترکیه، آسیای میانه و خاور دور و ایران مورد بررسی قرار می گیرد. فصلی انتهایی کتاب به "باستان شناسی و جغرافیای تاریخی قصص قرآن" در نسخه های کهن تورات، انجیل و قرآن اختصاص داشته و اطلاعات بی نظیری را از این منابع در اختیار خوانندگان می گذارد.

کتاب باستان شناسی و جغرافیای تاریخی قصص قرآن

عبدالکریم بی ‏آزار شیرازی
عبدالکریم بی‌آزار شیرازی زاده ۱۳۲۳ شیراز، روحانی شیعه محقق، نویسنده و از اعضای هیئت مؤسس انجمن قلم ایران است.وی بعد از اینکه مقدمات علوم حوزوی را در شیراز طی کرد و سطوح عالی و دروس خارج را در قم و نجف اشرف، از حضور علمای بزرگی از جمله خمینی بهره برد و تمامی بحث‌های مسائل مستحدثه ایشان را به رشته تحریر درآورد. در سال ۱۳۵۳ به دریافت گواهی افتا و اجتهاد از وزارت علوم و آموزش عالی نائل آمد و در سال ۱۳۵۴ به دانشگاه مک گیل کانادا رفت و در انستیتو مطالعات اسلامی به تحصیلات دانشگاهی پرداخت....
دسته بندی های کتاب باستان شناسی و جغرافیای تاریخی قصص قرآن