کتاب مواضع ما

Our positions
در ولایت و رهبری - با ضمیمه بحثی پیرامون معاد
کد کتاب : 32789
شابک : 978-9644302565
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 131
سال انتشار شمسی : 1377
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مواضع ما اثر محمدجواد باهنر

موضوعاتی با عناوین شهید شاهد، امامت، هدایت و هدفداری کل جهان، انسان در محدوده هدایت، هدایت عام طبیعی، هدایت فطری، هدایت انبیا، نقش امامت، موالات مومنان، دو نوع موالات، ویژگی های امام (شامل آگاه ترین فرد نسبت به مکتب، بیشترین جهاد و فداکاری در راه خدا، الگوی مکتب، هوشیاری، تدبیر و شجاعت و مقبولیت عام) و سرانجام پاسخ به چند پرسش بخش های فصل اول کتاب مواضع ما در ولایت و رهبری را تشکیل می دهد.
فصل دوم این کتاب با عنوان حدود امامت و ولایت مشتمل بر خلاصه بحث گذشته، خمیرمایه امت و امام، ولایت در امت، اهمیت امامت و رهبری، امام معصوم غایب و امام حاضر، نقش امامت و فقهای دین و پاسخ به یک پرسش است.
دانشمند شهید دکتر محمدجواد باهنر در فصل سوم کتاب مواضع ما در ولایت و رهبری با عنوان مردم و مسئله ولایت و رهبری در بخش های وظیفه مردم در قبال امامت، دلیل اطاعت، بیعت مردم شرط رهبری، چرا اکثریت؟، جنبه شرعی ولایت فقیه در قانون اساسی، ارتباط ارکان و ارگان های نظام با ولایت فقیه، حق مردم در حکومت، وظیفه مردم در برابر تخلف احتمالی مسئولان، فرمان ها در حوزه اختیارات و پاسخ به چند پرسش پرداخته است.
فصل چهارم و آخر این کتاب نیز با عنوان بحثی پیرامون معاد در بخش های دریافتی از بعد الهی انسان، دو نوع تکامل، یک نوع استدلال، نقش معاد در تکامل جهان، توجیه و تقریب به ذهن نه استدلال، استدلال اصلی و قطعی، سه نوع استدلال قرآن و معاد ادامه زندگی دنیا است.

کتاب مواضع ما

محمدجواد باهنر
محمدجواد باهنر (۱۳ شهریور ۱۳۱۲، کرمان – ۸ شهریور ۱۳۶۰، تهران)، دومین نخست‌وزیر ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷ بود که توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق ترور شد. وی دارای فوق لیسانس علوم تربیتی و دکترای الهیات از دانشگاه تهران بود که پس از فارغ‌التحصیلی، به حرفه معلمی روی آورد و در دوران پهلوی به تدوین کتب درسی دینی و قرآن پرداخت. باهنر پیش از کسب سمت نخست‌وزیری، به عنوان سومین وزیر آموزش و پروش ایران مشغول به کار بود. باهنر را می‌توان از نخستین تدوینگران و مؤلفان کتب مذهبی مدارس...