کتاب مقدمه ای بر روان شناسی نقاشی کودکان

The Psychology Of Children's Drawings
کد کتاب : 14525
مترجم :
شابک : 978-6229942642
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 230
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

مقدمه ای بر روانشناسی نقاشی کودکان
An Introduction To The Psychology Of Children's Drawings
کد کتاب : 32882
مترجم :
شابک : 978-9646564534
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 277
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مقدمه ای بر روان شناسی نقاشی کودکان اثر گلین وی توماس

نقاشی های کودکان جذاب است. به عنوان مثال ، چرا کودکان افراد را با بازوهایی که از کنار سرشان بیرون است ترسیم می کنند؟ تحقیقات اخیر در مورد مطالعه هنر کودکان نشان می دهد که این عجیب و غریب های ظاهری فقط اشتباهات تصادفی نیستند ، بلکه منعکس کننده تلاش های منظم و غالبا پرتحرک کودکان در نمایش تصویر هستند.

این کتاب مختصر نظریه های روانشناسی نقاشی کودکان و رابطه آنها با رشد عاطفی و شناختی را مرور می کند. پیش فرض های قدیمی که "کودکان آنچه را می دانند ترسیم می کنند" یا اینکه نقاشی ها بیانگر تجربه عاطفی یا خواسته های ناخودآگاه است ، مورد ارزیابی انتقادی قرار می گیرد.

برخلاف بسیاری از آثار تخصصی ، این کتاب فقط یک رویکرد برای محروم کردن دیگران را ارائه نمی دهد ، بلکه سعی دارد یک بررسی انتقادی از همه نظریه ها و جنبه های اصلی این موضوع جذاب را بررسی کند. این کتاب که پیرامون مجموعه ای از سوالات ساده در مورد نقاشی کودکان تشکیل شده است ، مطالبی از فلسفه ، مطالعات ادراک ، روانشناسی بالینی ، هنر و زیبایی شناسی و همچنین رشد کودک و روانشناسی شناختی را در بر می گیرد.

کتاب مقدمه ای بر روان شناسی نقاشی کودکان

دسته بندی های کتاب مقدمه ای بر روان شناسی نقاشی کودکان
قسمت هایی از کتاب مقدمه ای بر روان شناسی نقاشی کودکان (لذت متن)
روانشناسی نقاشی کودکان در سال های اخیر شاهد پیشرفت هانی چشمگیر بوده است، و همین ما را متوجه فقدان کتابی تک جلدی شامل بررسی های کافی در این زمینه ساخت. آخرین کتابهای حاوی چشم اندازهای جدید نظری و جدیدترین دستاوردهای پژوهشی، عموما یا خیلی تخممی بوده اند یا در مقایسه با نیازهای خوانندگان و هدف هایی که ما در نظر داریم، بسیار فنی به شمار می آمده اند، گذشته از این، در بسیاری از کتاب های پیشین در زمینه نقاشی کودگان، غالبا فقط به یک جنبه نظری موضوع توجه شده و آنها با گزینه های دیگر نادیده گرفته شده اند.