کتاب ایران بزرگ

Great Iran
کد کتاب : 32924
شابک : 978-9644235696
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 172
سال انتشار شمسی : 1388
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ایران بزرگ اثر امید عطایی فرد

"ایران بزرگ" سرزمینی است با قدمت تاریخی غنی و سر به فلک کشیده تا ابرها، با مرزی پر از مهر که نامش آرامش را زمزمه می‎کند. ایران، کشوری با عقبه‌ی تاریخی کهن است که زادگاه اولین‌هاست؛ از کشاورزی و سفالگری گرفته تا فلزکاری، معماری و ساختمان‌سازی. اگر تلاش مردم ایران نبود، جهان برای همیشه در تاریخ و گذشته دست و پا می‌زد و از نور فرهنگ بی بهره بود. "امید عطایی فرد" در کتاب "ایران بزرگ" به ما نشان می‌دهد که اجدادمان چه کسانی بوده‌اند، کجا زندگی می‌کردند و چه کارهایی انجام داده‌اند و بدین وسیله از سختی‌های ارزشمندی که آنان متحمل شدند، یاد می‌کند.
علیرغم این واقعیت که پیدایش انسان به بیش از یک میلیون سال قبل باز می‌گردد، روایت او بیش از ده هزار سال است که آنطور که باید گفته نشده است. ایران و ایرانیان از پایان آخرین عصر یخبندان و آغاز تاریخ جدید بشری که از دوازده هزار سال پیش تا امروز ادامه دارد، به طور کامل درگیر ایجاد و ساختن بسیاری از تمدن‌ها و شکوفایی فرهنگ‌های بسیاری بوده‌اند. ایران نه تنها بر اساس داده‌های باستان‌شناسی بلکه بر اساس تاریخ حکومتی و رسمی بسیاری از ملل، قدیمی‌ترین کشور جهان است. استاد "امید عطایی فرد" با بررسی اوستا، تورات، رسائل و کتیبه‌ها، آثار مورخین و دانشگاهیان بی‌طرف، تاریخ تمدن "ایران بزرگ" را شرح می‌دهد و آن را آغازگر بسیاری از پایه‌های تمدن امروزی می‌داند.
"ایران بزرگ" برای یادآوری تاریخ باشکوه و اتحاد مردم ایران که با مرزهای ساختگی از یکدیگر جدا شده‌اند نوشته شده است و امید می‌رود که خوانندگان فارسی‌زبان در هر جای جهان، با مطالعه‌ی این کتاب، به عظمت قلمروی آریایی و تاریخ شگفت‌انگیز آن پی ببرند.

کتاب ایران بزرگ