کتاب بعد از انقلاب

After the Revolution
مجموعه گزارش های مستند از:ایوان کلیما،میلان کوندرا...
کد کتاب : 3296
مترجم :
شابک : 9786009259700
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بعد از انقلاب اثر میلان کوندرا

کتاب «بعد از انقلاب» اثر "میلان کوندرا" و مجموعه ای از دیگر نویسندگان است و مجموعه ای از گزارش های مسنتد است که به این موضوع می پردازد که چه بر سر فعالین دانش آموزی که به یک باره اعتراضاتشان خاموش شد آمد؟ جوانانی که دیگر تجسم نا امیدی سیاسی نیستند ؟ و چه بر سر امید های یک ملت آمد؟
موضوع کتاب انقلاب است که به عنوان یک پدیده ی اجتماعی عبارت است از بسیج یا حرکت وسیع توده ای و سازمان یافته با رهبری فرهمند و با هدف سرنگونی نظام سیاسی حاکم برای نیل به یک وضعیت مطلوب . کتاب «بعد از انقلاب» زندگی فعالان دانشجویی را ثبت می کند، که با احتمالات و نا امیدی های سایه ی انقلاب اخیر صربستان مقابله کردند . "گرینبرگ" روایت فعالان دانش جویی جوان که به دنبال تعریف خودشان و نقش خود در جامعه بودند را برجسته می کند و فرم جدیدی از فعالیت سیاسی قانونی ، تحت عنوان"پسا سوسیالیسم" را بیان می کند . وقتی که فعالین دانشجویی صربستان به سرنگونی "اسلوبودان میلوسویک" دیکتاتور ،در 5 اکتبر سال 2000 کمک کردند، آن ها به طور غیر منتظره ای متوجه شدند که دوره ی پس از انقلاب حتی مشکلات بزرگ تر و وخیم تری را به همراه آورده است. در واقع در زمان جنگ و در سایه ی انقلابی نوپا چگونه می توانید دموکراسی را تمرین کنید؟ چگونه جوانان صربستانی تلاش کردند که انرژی و هیجان ناشی از بسیج گسترده ی مردمی را به شکل دادن به ساختار موسسات دموکراتیک که فرایندی تدریجی بود تبدیل کنند؟ پاسخ به سوالاتی از این دست را می توانید در کتاب «بعد از انقلاب» بیابید.

کتاب بعد از انقلاب

میلان کوندرا
میلان کوندرا، زاده ی ۱ آوریل ۱۹۲۹ در برنو، چکسلواکی، نویسنده ی اهل چک است که از سال ۱۹۷۵ به فرانسه تبعید شد و نهایتا در سال ۱۹۸۱ به تابعیت فرانسه درآمد. او خود را نویسنده ای فرانسوی می داند و مصر است که آثارش باید چه در کتاب فروشی ها و چه در دسته بندی ادبی جزو ادبیات فرانسه محسوب شود. بهترین اثر کوندرا، بار هستی است. قبل از انقلاب مخملی ۱۹۸۹، حکومت کمونیستی کتاب های وی را در چک ممنوع کرده بود. او ترجیح می دهد به دور از هیاهوی شهرت زندگی کند و کمتر با رسانه ها گفت وگو می کند. میلان کوندرا تاکن...
نکوداشت های کتاب بعد از انقلاب
At a time when manifestos on the politics of hope abound, it is precisely through such historicization that Greenberg's book constitutes an important intervention beyond the study of Serbia, too . . . Greenberg's sophisticated book offers ethnographically informed food for thought on the politics of disappointment, and therefore of hope, today. This is political anthropology at its best. -
در زمانی که مانیفست های مربوط به امید در سیاست فراوان است ، دقیقا از طریق چنین تاریخی سازی است که کتاب گرینبرگ یک مداخله مهم فراتر از مطالعه صربستان را نیز تشکیل می دهد. کتاب پیچیده گرینبرگ غذای آگاهانه مردم شناختی را برای تفکر در مورد سیاست ناامیدی ارائه می دهد. امروز ، و به دلیل امید ، این بهترین نوع انسان شناسی سیاسی است.
Stef Jansen Journal of the Royal Anthropological Institute

قسمت هایی از کتاب بعد از انقلاب (لذت متن)
پیش از هرچیز می خواهم بر این واقعیت آشکار تاکید کنم: بهار پراگ انفجار انقلابی ناگهانی نبود که به سال های سیاه استالینیسم پایان بدهد. راهش را روند طولانی و عمیق آزادسازی، که در تمام سال های دهه ی ۱۹۶۰ شکل گرفته بود، هموار کرده بود. امکان دارد که این همه، حتی پیش از آن، احتمالا در سال ۱۹۵۶ یا ۱۹۴۸ آغاز شده باشد از هنگام تولد رژیم استالینیستی در چکسلواکی و به دلیل روحیه ی عیب جویانه ای که مارکس را به جنگ با مارکسیسم، عقل سلیم را به جنگ با وجد و سرخوشی ایدئولوژیک، سفسطه ی انسان باورانه را به جنگ با سفسطه گری غیرانسانی انداخت و به ضرب و زور خنده به نظام، موجبات شرمساری نظام را از خودش فراهم آورد: روحیه ی عیب جویانه ای که اکثریت قاطع مردم پشتیبانش بودند و آرام آرام قدرت را از گناهش آگاه می کرد، به گونه ای که پیوسته کم تر و کم تر توانست خود یا مشروعیت خود را باور داشته باشد.