کتاب هیجانات چگونه ساخته می شوند؟

How Emotions Are Made
(حیات اسرارآمیز مغز)
کد کتاب : 32964
مترجم :
شابک : 978-6008127437
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 636
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نامزد جایزه ویلسون برای نویسندگی علوم ادبی سال 2018

معرفی کتاب هیجانات چگونه ساخته می شوند؟ اثر لیزا فلدمن بارت

نظریه جدیدی در مورد چگونگی ساختار مغز و احساسات در مغز که می تواند انقلابی در روانشناسی ، مراقبت های بهداشتی ، سیستم حقوقی و درک ما از ذهن انسان ایجاد کند.
هیجانات (احساسات) به طور اتوماتیک برای ما احساس می شوند. به همین دلیل دانشمندان مدتها تصور می کردند که احساسات در بدن یا مغز پیچیده است. با این حال ، امروز علم احساسات در بحبوحه انقلابی است هم تراز با کشف نسبیت در فیزیک و انتخاب طبیعی در زیست شناسی. این تغییر پارادایم نه تنها در روانشناسی بلکه در پزشکی ، سیستم حقوقی ، امنیت فرودگاه ، تربیت کودک و حتی مراقبه نیز پیامدهای گسترده ای دارد.
رهبر این ادعا ، لیزا فلدمن بارت ، روانشناس و عصب شناس است که نظریه احساس او درک عمیق تری از ذهن و مغز و معنای انسان بودن را به دنبال دارد. تحقیقات وی این باور گسترده را که احساسات در قسمتهای مختلف مغز قرار دارند و به طور جهانی ابراز و شناخته می شوند ، رد می کند. در عوض ، احساسات در همان لحظه توسط سیستم های اصلی متقابل در کل مغز و با کمک یک عمر یادگیری ساخته می شوند.
آیا احساسات فراتر از واکنش های خودکار است؟ آیا واقعا فکر منطقی احساسات را کنترل می کند؟ احساسات چگونه بر بیماری تأثیر می گذارد؟ چگونه می توانید فرزندان خود را از لحاظ عاطفی باهوش تر کنند؟ چگونه احساسات ساخته می شوند ؟ کتاب چگونه هیجانات ساخته می شوند جدیدترین تحقیقات و کاربردهای عملی جذاب علم جدید احساسات ، ذهن و مغز را نشان می دهد.

کتاب هیجانات چگونه ساخته می شوند؟

لیزا فلدمن بارت
لیزا فلدمن بارت (متولد 1963) یک استاد برجسته روانشناسی دانشگاه در دانشگاه شمال شرقی بوستون است، جایی که او بر روی علوم عاطفی تمرکز دارد. وی مدیر آزمایشگاه علوم تأثیرگذار بین رشته ای است. او به همراه جیمز راسل سردبیر موسس مجله Emotion Review است.
دسته بندی های کتاب هیجانات چگونه ساخته می شوند؟
نکوداشت های کتاب هیجانات چگونه ساخته می شوند؟
Fascinating...a thought-provoking journey into emotion science.
جذاب ... سفری تامل برانگیز به سمت علم احساسات.
Wall Street Journal Wall Street Journal

I have never seen a book so devoted to understanding the nature of emotions
من هرگز کتابی را ندیده ام که به درک ماهیت احساسات اختصاص داشته باشد.
Seattle Book Review

قسمت هایی از کتاب هیجانات چگونه ساخته می شوند؟ (لذت متن)
اگر یک درخت در جنگلی بیفتد و هیچ کس نباشد که صدای آن را بشنود، آیا صدایی ایجاد شده است؟ این پرسش کلیشه ای هزاران بار توسط فیلسوفان و معلمان مدارس پرسیده شده است، اما چیزی را هم دربارهٔ تجربهٔ انسانی و خصوصا چگونگی تجربه و درک هیجانات توسط ما نشان می دهد. پاسخ عقل سلیم به این معما بله است، البته سقوط یک درخت باعث ایجاد صدا می شود. اگر من و شما در آن زمان در حال عبور از جنگل بودیم، به وضوح می توانستیم صدای شکسته شدن چوب ها، فروریختن برگ ها و نهیب ضربه هنگام افتادن تنهٔ درخت در کف جنگل را بشنویم. به نظر می رسد واضح است که این صدا، حتی اگر شما و من نبودیم هم، وجود می داشت. با این حال، پاسخ علمی این معما، خیر است. یک درخت در حال سقوط به خودی خود صدایی ایجاد نمی کند. فرود آن تنها باعث ایجاد ارتعاش در هوا و زمین می شود. این ارتعاشات تنها در صورتی به وجود می آیند که چیز ویژه ای برای پذیرش و ترجمهٔ آن ها یعنی یک گوش متصل به یک مغز وجود داشته باشد.

شاید فکر کنید که محیط شما چیزی است که در جهان خارج، جدا از شما، وجود دارد اما این افسانه است. شما (و موجودات دیگر) به سادگی، خود را در یک محیط پیدا نمی کنید و یا به سادگی با آن منطبق نمی شوید و یا در آن نمی میرید. شما محیط خودـ واقعیت خود را مطابق با چیزی انتخاب می کنید که مغزتان به درستی از ورودی های حسی شما از محیط پیرامون تان انتخاب می کند.