کتاب دکتر سملوایس

Semmelweis
کد کتاب : 33086
مترجم :
شابک : 978-6226652636
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 88
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دکتر سملوایس اثر لویی فردینان سلین

در این کتاب گیرا، نویسنده سلین ما را به سفری در زندگی دکتر سملوایس، پزشک مجارستانی می برد که به اهمیت ضدعفونی دست در اتاق عمل پی برد. این اثر دقیقا یک رمان نیست، بلکه بیشتر یک روایت بیوگرافی است. آنچه این کتاب را از دیگر نوشته های سلین متمایز می کند، زبان کنترل شده و به جرأت می توانم بگویم مودبانه به کار رفته است. زبان این کتاب در مقایسه با دیگر آثار او ظرافت بیشتری دارد. این به خصوص به موضوع کتاب مربوط می شود. دکتر سملوایس معتقد بود که چیزی به سادگی شستن دست ها می تواند از ابتلای افراد تحت مراقبت پزشکی، به ویژه نوزادان، از ابتلا به بیماری های عفونی مختلف جلوگیری کند. اما جامعه علمی آن زمان عقاید او را نپذیرفت و او از حرفه پزشکی اخراج شد. این سرنوشت تاسف بار اندوهی به داستان اضافه می کند.

توجه دقیق سلین به جزئیات در بازگویی زندگی «دکتر سملوایس» واقعا ستودنی است. نویسنده به بررسی آزمایشات دکتر و پیگیری بی وقفه او برای درک اهمیت ضدعفونی دست در پیشگیری از عفونت می پردازد. از طریق توصیف‌های واضح سلین، می‌توانیم چالش‌ها و موانعی را که دکتر سملوایس در تلاش برای به رسمیت شناختن و پذیرش با آن‌ها روبرو بود، تجسم کنیم. توانایی نویسنده در زنده کردن وقایع تاریخی واقعا قابل توجه است. علاوه بر این، تصویری که سلین از دکتر سملوایس به‌عنوان یک بیننده و باور تزلزل‌ناپذیر او به یافته‌هایش نشان می‌دهد، عنصر الهام‌بخشی را به کتاب اضافه می‌کند. دکتر سملوایز علیرغم اینکه با طرد شدن و تمسخر همسالانش مواجه شد، بر این عقیده که ضدعفونی دست ها برای نجات جان انسان ها حیاتی است، ثابت قدم ماند. عزم و انعطاف پذیری او به عنوان یادآوری قدرتمندی عمل می کند که گاهی اوقات برای به چالش کشیدن هنجارهای تثبیت شده و ایجاد تغییرات قابل توجه به فردی با شجاعت فوق العاده نیاز است.

به طور کلی، این کتاب زندگی‌نامه‌ای از سلین، کتابی جذاب و قابل تامل است. زندگی و کار یک فرد برجسته را که از زمان خود جلوتر بود روشن می کند. زبان کنترل شده و دقیقی که سلین به کار می برد، ظرافت خاصی به روایت می بخشد و آن را جذاب تر می کند. چه به تاریخ پزشکی علاقه مند باشید و چه به سادگی از گزارش های زندگی نامه لذت ببرید، این کتاب مطمئنا توجه شما را از ابتدا تا انتها جلب خواهد کرد.

کتاب دکتر سملوایس

لویی فردینان سلین
لویی فردینان سلین، با نام واقعی لویی فردینان آگوست دستوشه، زاده ی 27 می 1894 و درگذشته ی 1 جولای 1961، رمان نویس، رساله نویس و پزشک فرانسوی بود.لویی در شهر پاریس و در خانواده ای فقیر بزرگ شد. او پس از گذراندن دوران تحصیل خود که شامل سفرهایی به آلمان و انگلیس نیز بود، شغل های گوناگونی را امتحان کرد و دو سال مانده به شروع جنگ جهانی اول، به نیروهای ارتش فرانسه پیوست. سلین در زمان خدمت در جبهه ای غربی جنگ، آسیب های جدی زیادی دید که تا آخر عمر همراه او بودند اما در همین دوران، موفق به کسب مدال شجا...