کتاب بنام زندگی

For the Love of Life
کد کتاب : 3321
مترجم :
شابک : 978-964-6542-09-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 212
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

اریک فروم از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

در فهرست کتاب هایی که زندگیتان را دگرگون می کنند

معرفی کتاب بنام زندگی اثر اریک فروم

کتاب بنام زندگی، اثری نوشته ی اریک فروم است که اولین بار در سال 1986 به انتشار رسید. این کتاب بر اساس مجموعه ای از سخنرانی های رادیویی فروم طی چند سال پایانی زندگی او شکل گرفته است. این روانشناس و اندیشمند بزرگ با بیانی صریح و روشن، مسائل مهم و گسترده ای را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد: از رفاه و ملالت های جامعه ی مدرن گرفته تا تحلیل و واکاوی شخصیت هیتلر و ارتباط پیامبران با زمانه ی کنونی. او در کتاب بنام زندگی همچنین به مشکل رشد انسان در دنیایی آکنده از «نیازهای ساختگی»، ریشه های پرخاشگری، بحران در جامعه ی پدرسالار، زبان جهانی رویاها و کاربردهای روانشناسی در زندگی روزمره می پردازد.

کتاب بنام زندگی

اریک فروم
اریک فروم، زاده ی 23 مارس 1900 و درگذشته ی 18 مارس 1980، روانکاو، جامعه شناس، روانشناس اجتماعی و فیلسوف آمریکایی آلمانی تبار است.فروم در فرانکفورت آلمان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشگاه های هیدلبرگ و مونیخ و موسسه ی روانکاوی برلین ادامه داد. فروم بعد از ظهور نازیسم در آلمان به ژنو رفت و سرانجام در سال 1934 به آمریکا مهاجرت کرد. او تابعیت ایالات متحده را دریافت کرد و در دانشگاه کلمبیای نیویورک مشغول به فعالیت شد. فروم سپس به مکزیک رفت و در دانشگاه مستقل ملی مکزیک کرسی روانکاوی را تأسی...
نکوداشت های کتاب بنام زندگی
Erich Fromm sums up a lifetime of rich experience as a social critic, and a psychoanalyst.
اریک فروم، حاصل یک عمر تجارب غنی خود به عنوان یک منتقد اجتماعی و روانکاو را خلاصه کرده است.
PaperBack Swap

A good present for someone who feels out of place.
هدیه ای خوب برای هر کسی که با احساس تشویش و ناراحتی رو به رو است.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Meditations on his life-long themes: love, freedom, good and evil, aggression, Freud and psychoanalysis.
تأملاتی بر تم های همیشگی او: عشق، آزادی، خیر و شر، پرخاشگری، فروید و روانکاوی.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب بنام زندگی (لذت متن)
ما معمولا شهامت اعتراف به بیزاری را نداریم، همه کاری می کنیم برای فرار از اعتراف به بیزاری، محصولات متنوعی برای مصرف در اختیار ماست، خوردن داروی آرام بخش، میگساری، توسل به دیدنی ها و خواندنی های پوچ و بیهوده و بالاخره دست زدن به فعالیت های جنسی، همه این ها موقتا بیزاری را پنهان می کند. به یاد داشته باشید که خماری ناشی از کاری که برای واپس زدن بیزاری انجام داده بودید خود سبب بیزاری و دلتنگی کشنده می شود. مثال بارز فرهنگ کنونی ما این که در یافتن وقت آزاد بیشترین کوشش را می کنیم و وقتی به دست آمد، آن را تلف می کنیم زیرا برای صرف وقت راه دیگری نمی دانیم.

من بر این باورم که انسان هنگامی خودش است که نیروهای درونی خود را به کار گیرد. و اگر زندگی اش به جای بودن در داشتن و مصرف خلاصه شود به پستی خواهد گرایید.

شادی حقیقی با فعالیت حقیقی به دست می آید و فعالیت حقیقی یعنی پرورش و به کار بردن نیروهای انسانی.