کتاب روزگار سخت (جلد سخت)

Tiempos recios
کد کتاب : 41538
مترجم :
شابک : 978-6227280371
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

روزگار سخت
Tiempos recios
کد کتاب : 33381
مترجم :
شابک : 978-6003676466
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

روزگار سخت (شومیز)
Tiempos recios
کد کتاب : 43942
مترجم :
شابک : 978-6227280203
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب روزگار سخت اثر ماریو وارگاس یوسا


روزگار سخت رمانی سیاسی و تاریخی نوشته ی نویسنده ی مطرح اهل پرو، ماریو بارگاس یوسا است. گواتمالا ، سال 1954. کودتای نظامی که توسط کارلوس کاستیلو آرماس انجام شد و توسط ایالات متحده از طریق CIA پشتیبانی شد ، دولت جاکوبو اوربنز را سرنگون کرد. در پشت این اقدام خشونت آمیز، دروغی به عنوان حقیقت پنهان است ، که توسعه آمریکای لاتین را تغییر داد: اتهام دولت آیزنهاور مبنی بر تشویق تربنز برای گسترش کمونیسم شوروی در قاره آمریکا. روزگار سخت داستانی از توطئه های بین المللی و منافع متضاد در زمان جنگ سرد است که بازتاب آن هنوز هم احساس می شود. داستانی شامل چندین کشور که در آن برخی از شکنجه گران قربانی همان نقشه ای شدند که در ساخت آن کمک کردند.
ماریو بارگاس یوسا در این رمان مهیج ، که با فیلم تحسین شده La Fiesta del Chivo (جشن بز) مرتبط است ، واقعیت را با دو داستان ادغام می کند: داستان راوی که آزادانه شخصیت ها و موقعیت ها را بازسازی می کند ، و داستان دیگری که توسط کسانی طراحی شده است با دستکاری در تاریخ ، سیاست و اقتصاد یک قاره را کنترل خواهند کرد.
به گفته Pilar Reyes ، مدیر بخش ادبی Penguin Random House Grupo (انتشارات پنگوئن)، «رمان روزگار سخت یکی از رمان های بزرگ ماریو بارگاس یوسا است ، و انتشار آن گفتگوهای عمیقی در مورد بازی های قدرت بین ایالات متحده و آمریکای لاتین ایجاد می کند».
کتاب روزگار سخت را مهدی سرائی ترجمه کرده و نشر نیماژ نیز آن را منتشر کرده است.

کتاب روزگار سخت

ماریو وارگاس یوسا
ماریو بارگاس یوسا، در ۲۸ مارس سال ۱۹۳۶ در آرکیپای پرو به دنیا آمد. وی تنها فرزند پدر و مادرش بود و والدینش پنج ماه بعد از ازدواج از هم جدا شدند. ۱۰ سال اول زندگیش را در بولیوی و با مادرش گذراند. پس از آن که پدربزرگش مقام دولتی مهمی در پرو به دست آورد، همراه مادرش در سال ۱۹۴۶ به سرزمینش بازگشت. دوران کودکی او با سختی سپری شد.در ۱۴ سالگی پدرش وی را به دبیرستان نظام فرستاد که تأثیری ژرف و پایا بر او نهاد و ایده ی نخستین رمانش را در ذهنش پروراند. نگرش داروین گرایانه ی او نسبت به زندگی حاصل تجربه ...
قسمت هایی از کتاب روزگار سخت (لذت متن)
زموری شانه هایش را بالا انداخت و ادامه داد: «واضحه که هم توی آمریکا و هم توی تمام کشورهای آمریکای مرکزی خیلی بدنامیم. منظورم کشورهایی ان که توشون فعالیت می کنیم. به نظر من، کسی که میتونه به این وضعیت سروسامون بده شمایین. اومدهم اینجا باهاتون قرارداد ببندم تا مدیر روابط عمومی شرکت بشین. خلاصه، اسمشوهرچی دلتون خواست بذارین. برای اینکه در وقت هم صرفه جویی کنیم، دستمزدتون رو مشخص کنین.»

برای ایجاد این امپراتوری، از صبح تا شب جان کنده بود؛ در شرایط خطرناک به آمریکای مرکزی و کارائیب سفر کرده بود؛ بر سر تصاحب زمین، با دیگر ماجراجویانی از قماش خودش با چاقو و تپانچه به رقابت پرداخته بود؛ صدها بار در کشتزارها سر بر بالین گذاشته بود، پشه ها با ولع تمام گزیده بودندش و به تب مالاریا دچار شده بود که هراز چندگاهی زجرش میداد؛ به مقامات حکومتی رشوه داده بود و کشاورزان و بومیهای از همه جا بی خبر را فریفته بود؛