کتاب مبانی جامعه شناسی جوانان

Soziologie Des Jugendalters
کد کتاب : 33522
مترجم :
شابک : 978-9643127299
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مبانی جامعه شناسی جوانان اثر برنهارد شفرز

درباره مفهوم جوانی
هنگامی که می‌خواهیم در اینجا جوانی (در جامعه جمهوری فدرال آلمان و جوامع مشابه) را در حوزه اجتماع شناسی تعریف کنیم، باید توجه داشت که این تعریف نمی‌تواند محتوای کتاب را در چند جمله مختصر کند. بلکه هدف از این تعریف، ایجاد یک پیش‌فهم در خواننده درباره "موضوع" جوانی است که در فصول آینده بیشتر بررسی خواهد شد. هیچ در زبان روزمره و نیز در زبان تخصصی جامعه شناسی، روانشناسی و آموزش، تنها یک معنای جوانی وجود ندارد (برای تاریخچه این مفهوم به ماریانا مارکیکا، ۱۹۶۷ مراجعه شود). در دیدگاه‌های اجتماع شناسی، عوامل زیر برای تعریف جوانی در جامعه امروز مورد اشاره قرار می‌گیرند:
- جوانی یک فاز سنی در چرخه زندگی هر فرد است که با شروع بلوغ در سن حدود ۱۳ سالگی آغاز می‌شود؛
- جوانی گروه سنی حدود ۱۳ تا ۲۵ ساله است، یک "زیرمجموعه اجتماعی که توسط رفتارهای تجربی شناخته شده مشخص می‌شود" (روزن‌مایر، ۱۹۷۱، ص. ۲۳۶)؛
- جوانی یک مرحله زندگی است که به طور زیستی تعیین می‌شود، اما اجتماعی و فرهنگی "شکل داده می‌شود" و در این مرحله فرد پیش‌نیازهای عملکردی مستقل را در تمام زمینه‌های اجتماعی به دست می‌آورد (شیفرس، ۱۹۸۰) "گفتاری ایده آل است" (روزن‌مایر، ۱۹۷۱)، که به یک "ارزش ایدئال" اشاره دارد و در فرهنگ‌ها و اقوام مختلف مورد تقدیر قرار می‌گیرد؛ جوانی به عنوان زیر فرهنگی جوانان؛
- جوانی همچنین به عنوان یک "مفهوم ارزشی ایدئال" (روزن‌مایر، ۱۹۷۱) است که به یک "خواصیت جاودانگی" (جوانی ابدی و غیره) اشاره می‌کند. کلمات/مفاهیم با * مشخص شده در فهرست واژه‌نامه کتاب توضیح داده شده‌اند.

کتاب مبانی جامعه شناسی جوانان

برنهارد شفرز
برنهارد شوفرز (متولد 26 فوریه 1939 در مونستر) یک جامعه شناس آلمانی است.شفرز در دانشگاه وستفالیان ویلهلمز در مونستر تحصیل کرد و در آنجا دکترای خود را در سال 1967 دریافت کرد. پولیس و سپس در مرکز تحقیقات اجتماعی در دانشگاه مونستر در دورتموند کار کرد. در سال 1970 سلامتی او در آنجا اتفاق افتاد. وی از سال 1971 تا 1977 دانشیار جامعه شناسی در آن زمان دانشگاه آموزش و پرورش راینلاند-فالت بود. به دنبال آن استادی فوق العاده در جامعه شناسی از سال 1977 تا 1983 در دانشگاه گوتینگن ارائه شد.
دسته بندی های کتاب مبانی جامعه شناسی جوانان