کتاب درباره مراقبت

On Caring
(تحلیل فلسفی مفهوم پروای دیگران داشتن)
کد کتاب : 33582
مترجم :
شابک : 978-6009822775
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1971
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب درباره مراقبت اثر میلتون میرآف

کتاب «درباره ی مراقبت: تحلیل فلسفی مفهوم پروای دیگران داشتن» نوشته ی میلتون میرآف در مورد ارتباط انسان ها ، اشکال غلط آن و در نهایت مراقبت و ارتباط مراقبتی که شکل صحیحی از ارتباط است توضیح می دهد. مریم نصراصفهانی که این کتاب را ترجمه کرده است مقدمه ای چند صفحه ای بر آن نوشته است که برای فهم بهتر کتاب لازم و مفید است. او در این مقدمه تاریخچه ای مفهومی از مراقبت ارائه می دهد و رد آن را در نظریات دینی، فیلسوفان، افسانه ها و همچنین روان شناسان می جوید. به این شکل مفهوم مراقبت برای خوانندگان روشن شده و به راحتی می توانند به مطالعه ی کتاب بپردازند.
کتاب درباره ی مراقبت در شش فصل نوشته شده است. فصل اول این کتاب مفهوم مراقبت را توضیح داده و در مورد رشد و بالندگی شفاف سازی می کند. فصل دوم آن درباره ی مفاهیمی چون بردباری، امید ، صداقت، اعتماد و ... بحث کرده و رابطه ی آن را با دیگری ، ارتباط با دیگری و مفهوم مراقبت تبیین می کند. در دو فصل بعد جنبه های گوناگون مراقبت به معنای مراقبت از دیگری بیان می شوند و در فصول بعد به اهمیت مفهوم مراقبت به عنوان محور اصلی هر رابطه ای پرداخته می شود.
مراقبت از نظر میرآف کمک به دیگری است برای آن که بتواند رشد کند و به بالندگی برسد. او در کتاب «درباره ی مراقبت: تحلیل فلسفی مفهوم پروای دیگران داشتن» شکل درست مراقبت یعنی مراقبت آگاهانه را توضیح داده و در مورد شکل های غلط آن هشدار می دهد.
Psychology Today در مورد این کتاب نوشته است:
"خواندن این کتاب باید اجباری شود"

کتاب درباره مراقبت