کتاب برایت نامی سراغ ندارم

Arabic Poetry
  • 15 % تخفیف
    155,000 | 131,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 33605
مترجم : سودابه مهیجی
شابک : 978-6222461935
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب برایت نامی سراغ ندارم اثر نزار قبانی

«نزار قبانی» دیپلمات، شاعر، نویسنده و ناشر سوری بود. او را شاعر ملی سوریه می دانند. سبک شعری او ترکیبی از سادگی و ظرافت در کاوش مضامین عشق، اروتیسم، مذهب، و توانمندسازی اعراب علیه امپریالیسم خارجی و دیکتاتورهای محلی است. قبانی یکی از ارجمندترین شاعران معاصر در جهان عرب است.
نزار قبانی در دمشق پایتخت سوریه در خانواده ای تاجر طبقه متوسط به دنیا آمد. قبانی در میثنه الشحم، یکی از محله های دمشق قدیم بزرگ شد و بین سال های 1930 و 1941 در مدرسه دانشکده ملی علمی دمشق تحصیل کرد. این مدرسه توسط دوست پدرش احمد منیف العیدی اداره می شد. او بعدا در دانشگاه دمشق که تا سال 1958 دانشگاه سوریه نامیده می شد در رشته حقوق تحصیل کرد. وی در سال 1945 با مدرک لیسانس در رشته حقوق فارغ التحصیل شد. هنگامی که دانشجو بود، اولین مجموعه شعر خود را با عنوان سبزه به من گفت که در سال 1942 منتشر کرد، نوشت. این مجموعه ای از اشعار عاشقانه بود که چندین اشاره حیرت انگیز به بدن یک زن داشت و موجی از شوک در جامعه محافظه کار دمشق ایجاد کرد. برای مقبولیت بیشتر، قبانی آن را به منیر العجلانی، وزیر آموزش و پرورش که همچنین دوست پدرش و از رهبران ملی گرای برجسته در سوریه بود، نشان داد. عجلانی این اشعار را پسندید و با نوشتن مقدمه اولین کتاب نزار آنها را تأیید کرد.

کتاب برایت نامی سراغ ندارم

نزار قبانی
نزار قبانی (۱۹۲۳ دمشق ـ ۱۹۹۸ لندن) شاعری است که با شعرهای عاشقانه‌اش مشهور است؛ زن و عشق موضوع اصلی شعر قبانی‌اند. شعرهایش را خوانندگانی مانند ام کلثوم، عبد الحلیم حافظ و نجاة الصغیرة(مصر)، فیروز و ماجده الرومی (لبنان)، کاظم الساهر(عراق) خوانده‌اند. او در دنیای عرب از شهرتی بی‌همتا برخوردار است. شعر او به اکثر زبان‌های دنیا ترجمه شده‌است و خوانندگانی بی‌شمار دارد. وی متولد دمشق بود. «نزار قبانی سرودن شعر را از شانزده‌سالگی آغاز کرد. در ۱۹۴۴از دانش...
دسته بندی های کتاب برایت نامی سراغ ندارم