کتاب ماشین هایی مثل من آدم هایی مثل تو

Machines Like Me
کد کتاب : 33667
مترجم :
شابک : 978-6003675834
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

نامزد بهترین کتاب علمی تخیلی گودریدز سال 2019

«ایان مک یوون» از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب ماشین هایی مثل من آدم هایی مثل تو اثر ایان مک یوون

کتاب «ماشین هایی مثل من، آدم هایی مثل تو» رمانی نوشته ی «ایان مک یوون» است که اولین بار در سال 2019 منتشر شد. «چارلی» که تلاش می کند از کارهای تمام-وقت اجتناب کند، عاشق دانشجویی باهوش به نام «میراندا» است که رازی مخوف در دل دارد. وقتی «چارلی» پولی به دست می آورد، «آدام» را می خرد که اولین نسل از ربات های انسان نما است. «چارلی» با کمک «میراندا»، شخصیت «آدام» را از نو طراحی می کند. انسان تقریبا بی نقصی که حاصل می شود، زیبا، قوی و باهوش است—و خیلی زود، یک مثلث عشقی شکل می گیرد. این رمان جذاب و تأثیرگذار از «مک یوون»، سوالاتی اساسی را مطرح می کند: چه چیزی ما را به انسان تبدیل می کند؟ آیا یک ماشین می تواند احساسات انسانی را درک کند؟

کتاب ماشین هایی مثل من آدم هایی مثل تو

ایان مک یوون
ایان راسل مک یوون، زاده ی ۲۱ ژوئن ۱۹۴۸، نویسنده و نمایشنامه نویس انگلیسی است. ایان در ۲۱ ژوئن ۱۹۴۸ در الدرشات از توابع همپشر زاده شد.او حرفه ی نویسندگی خود را با نوشتن داستان های کوتاه گوتیک آغاز کرد و در سال ۱۹۹۸ به خاطر کتاب آمستردام موفق به دریافت جایزه ی ادبی من بوکر شد.
نکوداشت های کتاب ماشین هایی مثل من آدم هایی مثل تو
Moving, masterly, provocative.
تکان دهنده، استادانه، احساس برانگیز.
New York Times New York Times

By one of the most elegant writers alive.
اثر یکی از توانمندترین نویسندگان در قید حیات.
Washington Post Washington Post

A cautionary fable about artificial intelligence and justice.
حکایتی هشداردهنده درباره ی هوش مصنوعی و عدالت.
New Yorker New Yorker

قسمت هایی از کتاب ماشین هایی مثل من آدم هایی مثل تو (لذت متن)
نسل کشی، شکنجه، برده داری، قتل های خانگی، کودک آزاری، تیراندازی در مدارس، تجاوز و حجم بالای خشونت های روزمره؛ ما در کنار این مشقت و رنج زندگی می کنیم و شگفت زده نمی شیم و باز هم چیزهایی برای شاد بودن پیدا می کنیم، حتی برای عاشق شدن. هوش های مصنوعی، مقاومت ما رو ندارن.

ماشینی که با منطق ساخته شده، وقتی وارد دنیا بشه و در معرض زندگی ما قرار بگیره، خودش رو در توفانی از تناقض ها می بینه، تناقض هایی که ما باهاشون زندگی کردیم و کم هم نیستن.

میلیون ها نفر بر اثر بیماری هایی می میرن که می دونیم چطور درمانشون کنیم. میلیون ها نفر در فقر زندگی می کنن، در حالی که اونقدر هست که به همه برسه. محیط زیست کره ی زمین رو خراب می کنیم، اون هم وقتی که می دونیم تنها خونه ی ماست. همدیگه رو با سلاح های هسته ای تهدید می کنیم، اون هم وقتی که می دونیم آخرش به کجا می رسه. موجودات زنده رو دوست داریم، اما اجازه می دیم گونه های زیادی منقرض بشن.