کتاب تمهیداتی بر نظریه زبان

Prolegomena To A Theory Of Language
کد کتاب : 33815
مترجم :
شابک : 978-9644871597
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1943
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

تمهیداتی برای طرح نظریه ای در باب زبان
Prolegomena To A Theory Of Language
کد کتاب : 123118
مترجم :
شابک : 978-9644044144
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 204
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1943
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تمهیداتی بر نظریه زبان اثر لویی یلمزلف

نویسنده کتاب «تمهیداتی بر نظریه زبان» با اطمینان از این که زبان ثروتی پایان ناپذیر از ارزش های چندگانه است، شروع می کند. زبان ابزاری است که انسان با آن اندیشه و احساس و خلق و خوی و آرزو و اراده و عمل را می سازد، ابزاری است که با آن تأثیر می گذارد و تحت تأثیر قرار می گیرد، آخرین و عمیق ترین وضعیت جامعه بشری را نیز تشریح میکند.
لویی یلمزلف زبان‌شناس دانمارکی بود که ایده‌هایش اساس مکتب زبان‌شناسی کپنهاگ را تشکیل داد. او که در یک خانواده دانشگاهی متولد شد (پدرش یوهانس هجلمسلوف ریاضیدان بود)، زبان شناسی تطبیقی را در کپنهاگ، پراگ و پاریس (با آنتوان میله و جوزف وندریس و دیگران) آموخت. او به همراه هانس یورگن اولدال نظریه‌ای ساختارگرایانه درباره زبان را توسعه داد که آن را واژه‌شناسی (glossematics) نامید، که نظریه نشانه‌شناسی فردیناند دو سوسور را بیشتر توسعه داد. لویی یلمزلف زبان‌شناسی یا واژه‌شناسی را به عنوان یک علم رسمی می‌دانست. او مخترع زبان شناسی رسمی بود. نظریه لویی یلمزلف به طور گسترده در دستور زبان ساختاری و کارکردی و در نشانه شناسی تأثیرگذار شد.

کتاب تمهیداتی بر نظریه زبان

لویی یلمزلف
لوئی ترول یِلْمْزلِف یا یلمسلف یا یلمسلو (Louis Trolle Hjelmslev) (زادهٔ ۳ اکتبر ۱۸۹۹ – درگذشتهٔ ۳۰ مهٔ ۱۹۶۵) زبان‌شناس دانمارکی بود. او به‌همراه راسموس ویگو بروندال، مکتب زبان‌شناسی کپنهاگ را پایه‌گذاری کرد.[۱] لویی ترول یلمزلف، پسر ریاضی‌دان برجستهٔ دانمارکی، در ۳ اکتبر ۱۸۹۹ در شهر کپنهاگ متولد شد. وی «فیلولوژی تطبیقی» را تحت لوای هولگر پدرسن (۱۹۵۳–۱۸۶۷) آموخت و در سال ۱۹۲۳ مدرک فوق‌لیسانس خود را اخذ نمود. پس از گذراندن یک سال در پراگ، ب...