کتاب فرمانده بعد از خدا

Memoirs
کد کتاب : 33914
مترجم :
شابک : ‎964-7004052
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 364
سال انتشار شمسی : 1379
سال انتشار میلادی : 1958
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرمانده بعد از خدا اثر کارل دونیتز

کسانی که بعد از جنگ جهانی اول مرزهای اروپا را تغییر دادند گفتند که کشور لهستان مستقل گردیده باید به دریای آزاد راه پیدا کند تا اینکه از نظر اقتصادی پیشرفت کند.وضع جغرافیایی لهستان طوری بود که نمی توانست به دریای آزاد راه پیدا کند زیرا خاک آلمان بین کشور لهستان و دریای آزاد (دریای بالتیک) حایل بود.
دول فاتح جنگ هانی اول برای این که لهستان راه به دریای آزاد پیدا کند از وسط خاک آلمان یک دالان بکشور لهستان دادند تا اینکه لهستان بتواند از آن دالان که منتهی به بندر دانتزیک واقع در کنار دریای بالتیک میشد راه به دریای آزاد پیدا کند. مردان سیاسی فرانسه و انگلستان در آن دوره که همه سالخورده و با تجربه بودند نمیفهمیدند که به وجود آوردن یک راهرو از وسط خاک آلمان برای ملت لهستان و دالان مزبور را ملک مطلق لهستان به شمار آوردن سبب میشود که در آینده بین لهستان و آلمان جنگ در بگیرد.
با تصدیق اینکه مسئله بوجود آوردن دالان شبیه به این بود که نهال جنگ آینده را در زمین بکارند. هیتلر نمیباید برای یک دالان ملت آلمان را به جنگی بکشاند که نتیجه اش برای تحمل شنکنجه های جسمی و روحی طاقت فرسا باشد.

کتاب فرمانده بعد از خدا

کارل دونیتز
کارل دونیتس (Karl Dönitz) (زاده ۱۶ سپتامبر ۱۸۹۱ – درگذشته ۲۴ دسامبر ۱۹۸۰)، از رهبران نیروی دریایی آلمان در جنگ جهانی دوم بود.با این‌که او هرگز رسماً به حزب نازی نپیوست عنوان گراند آدمیرال (بزرگ دریابد، بالاترین درجهٔ نیروی دریایی) را در اختیار داشت و به عنوان فرمانده زیر دریایی‌ها و بعدها فرمانده نیروی دریای جنگی آلمان فعالیت می‌کرد.نبرد معروف نبرد آتلانتیک تحت رهبری او صورت گرفت. او پس از خودکشی هیتلر حدود بیست روز به عنوان رئیس‌جمهور آلمان بود و بعضی‌ها ه...