کتاب هنر بازیگری

The Art of Acting
با مقدمه ای از مارلون براندو
کد کتاب : 34063
مترجم :
شابک : 978-6003260054
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب هنر بازیگری اثر استلا آدلر

استلا آدلر یکی از بزرگترین چهره های قرن بیستم بود. مسلما وی مهمترین معلم بازیگری در تاریخ آمریکا است. وی در طول زندگی طولانی خود ، چه در نیویورک و چه در هالیوود ، دانش گسترده بازیگری خود را به نسل بازیگران از جمله مارلون براندو ، وارن بیتی و رابرت دنیرو ارائه داده است. تجربه های عمیق این فرد ، او را بسیار ارزشمند کرده است. دختر یکی از بزرگان تئاتر ، یاکوب آدلر ، که در نزد استانیسلاوسکی تحصیل کرد ، بنیانگذار تئاتر گروپ بود و در بسیاری از تولیدات اصلی آن ظاهر شد ، با منتقد درخشان هارولد کلورمن ازدواج کرد (آنها بعدا طلاق گرفتند) ، و بعد از آنکه گروپ جمع شد یک مدرسه بازیگری تاسیس کرد که با لی استراسبرگ رقابت می کرد. عمر این شخصیت بزرگ سرانجام در اوایل دهه ی نود به پایان رسید. وقتی آدلر در سال 1992 درگذشت ، تئاتر یک معلم بزرگ را از دست داد. اما او هرگز کتابی درباره ی نظریه ها و فنون خود ننوشت. دهه ها تجربه و تدریس او توسط هوارد کیسل در بیست و دو درس این کتاب به طرز درخشانی جذب و خلاصه شده است. این مجموعه ، که حاصل ضبط صدا از او در محل کارش است ، حداقل احساس کلاس های او را دوباره ایجاد می کند.. در 22 فصل پر جنب و جوش، این کتاب شامل جزئیات تکنیک های آدلر برای آماده سازی دانشجویانش برای زندگی در صحنه است. علاقه مندان به تئاتر از بحث آدلر درباره نمایش های مدرن و اعتقاد او به اینکه بازیگری حرفه ای نادر و ممتاز است و نیز از تمرینات بازیگری زیادی که در سراسر متن پاشیده شده است بهره مند خواهند شد.

کتاب هنر بازیگری

استلا آدلر
استلا ادلر (Stella Adler‎؛ زاده ۱۰ فوریهٔ ۱۹۰۱ درگذشته ۲۱ دسامبر ۱۹۹۲) یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا بود. وی بین سال‌های ۱۹۱۹ تا ۱۹۵۲ میلادی فعالیت می‌کرد.وی یکی از برجسته ترین اساتید تئاتر و بازیگری دنیا بشمار میرود. مارلون براندو از معروفترین شاگردان وی می‌باشد.
قسمت هایی از کتاب هنر بازیگری (لذت متن)
ما می خواهیم تمرین های مربوط به ارتش را انجام دهیم، چون انرژی ارتش باید معیار شما باشد. یک سرباز آرزو می کند برای هدفش بمیرد. شما باید این نوع تعهد را درک کنید. این معیار بازیگری است. در نجیب زادگی پسر اول به ارتش و پسر دوم به نیروی دریایی می رود. این یک کهن الگو در سرتاسر تاریخ است، اما شما آن را در فرهنگتان ندارید. شما آن را در نسلتان ندارید.

هیچ بازیگری موفق نیست مگر این که در طول زندگانی اش، موفقیت را درون خود احساس کند. اگر احساس نکنید موفق هستید، هیچ پولی نمی تواند این احساس را به شما بدهد! هیچ تحسینی نمی تواند آن را به شما بدهد! هیچ نشانه ی موفقیتی نمی تواند آن را به شما بدهد! این احساس، این اعتمادبه نفس یک هنرمند یا بازیگر زن، باید به رغم هر چیزی، از درون خود او سرچشمه بگیرد، و همین اعتمادبه نفس است که ما باید در وجود شما ایجادش کنیم. و هرگاه آن را در خود احساس کنید، دیگر به من نیازی نخواهید داشت. شما به هیچ کس نیازی نخواهید داشت. با کارگردان همکاری خواهید کرد، اما هرگز نخواهید گفت: «کمک ام کن!»