کتاب نگاره ها در تکاپوی خویش

Portraits and Persons
بررسی فلسفی،تاریخی و هنری
کد کتاب : 34200
مترجم :
شابک : 978-6006413495
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 302
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

پرتره ها و اشخاص
Portraits and Persons: A Philosophical Inquiry
یک تحقیق فلسفی
کد کتاب : 46526
مترجم :
شابک : 978-6229703823
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 437
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نگاره ها در تکاپوی خویش اثر سینتیا فریلند

کتاب حاضر، اثری ساختارشکن است که هنر را برای اهداف فلسفی و با نتایجی هیجان آورو روشنگرغنا می بخشد. این کتاب با گیرایی و جذابیت سرشارخود، پر از نگرش های زیرکانه درباره نگاره هاست. این کتاب دیدگاه تازه ای به دست می دهد که درک مخاطب را از مفهوم «خویش» بودن، هویت شخصی و صورتگری غنی می سازد.

پرتره تلاشی است تهور آمیز. هنرمند پرتره پرداز می خواهد هویت و هستی حقیقی، یا «حال و هوا»ی یک انسان زنده را در اثری هنری فراچنگ آورده و جاودانه کند. آیا چنین چیزی ممکن است؟ این پرسشی است که هرکس می خواهد پرتره ای بکشد باید به آن پاسخ دهد. «پرتره ها و اشخاص» کوششی است برای پاسخ دادن به این پرسش. و در مسیر این پاسخ، ناگزیر باید هم به جوانب مختلف تاریخ پرتره عنایت داشته باشد، هم به تحولات رخ داده در فهم ما از چیستی و کیستی «شخص» بپردازد. «خود» یک شخص چیست؟ و آیا می توان آن را در رسانه های گوناگون هنری بازنمایی کرد؟ سینتیا فریلند، استاد بازنشسته ی فلسفه در دانشگاه هیوستن، در بخش های متفاوت کتاب حاضر نگرش های مختلف به «خود» و چگونگی بازنمایی آن ها را در پرتره ها می کاود تا به پاسخی برای این پرسش دست پیدا کند.

کتاب نگاره ها در تکاپوی خویش

سینتیا فریلند
سینتیا فریلند متولد 1951 ، فیلسوف هنر آمریکایی است. وی سه مونوگرافی ، بیش از دوازده مقاله و چندین کتاب منتشر کرده است. وی استاد برجسته فلسفه در دانشگاه هوستون است. وی تا سال 2017 رئیس انجمن زیبایی شناسی آمریکا بود. وی در سال 2003 برای پروژه تحقیقاتی درباره جعل ها از طرف بنیاد ملی علوم انسانی کمک هزینه تحصیلی دریافت کرده است. کتاب او "اما آیا این هنر است؟" (2001) به چهارده زبان ترجمه شده و به عنوان بخشی از مجموعه مقدمه های بسیار کوتاه آکسفورد بازنشر شده است.
دسته بندی های کتاب نگاره ها در تکاپوی خویش