کتاب روانشناسی و دین

Psychology and Religion
کد کتاب : 96865
مترجم :
شابک : 978-6001763151
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 820
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1940
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

روان شناسی و دین
Psychology and Religion
کد کتاب : 34303
مترجم :
شابک : 978-9644453731
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 1940
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روان شناسی و دین اثر کارل گوستاو یونگ

کتاب «روان‌شناسی و دین» یکی از آثار مهم و تاثیرگذار کارل یونگ در زمینه‌ی روانشناسی و مطالعات دینی و معنوی است. یونگ که به عنوان یکی از پیشگامان روانکاوی شناخته می‌شود، در این اثر به بررسی ارتباط پیچیده‌ی میان روان‌شناسی و تجربیات دینی و معنوی انسان می‌پردازد.
در این کتاب، یونگ به بحث خودمختاری ضمیر ناخودآگاه می‌پردازد، همچنین یونگ در این اثر، خود را پیرو اصالت تجربه معرفی می‌کند به این منظور، علت این تبعیت خود را از منظر پدیده‌شناسی می گوید. سپس به معرفی مفاهیم اصلی نظریه‌ی خود در زمینه‌ی ناخودآگاه جمعی و انواع آن مانند «آنیما»، «آنیموس» و «سایه» می‌پردازد. او معتقد است که این سازه‌های ناخودآگاه جمعی، نقش مهمی در شکل‌گیری تجربیات معنوی و دینی انسان ایفا می‌کنند. سپس یونگ به بررسی چگونگی بروز نمادها، رویاها و آیین‌های دینی در فرهنگ‌های مختلف می‌پردازد و آن‌ها را از منظر روانشناختی تحلیل می‌کند. او معتقد است که بسیاری از اسطوره‌ها، آداب‌ و رسوم دینی، ریشه در ناخودآگاه جمعی بشر دارند و انعکاسی از تلاش انسان برای درک جهان و معنای زندگی هستند.
یکی از بخش‌های جالب‌توجه این کتاب، تحلیل یونگ از تجربیات عرفانی و روحانی در ادیان مختلف است. او با استفاده از مثال‌هایی از مسیحیت، اسلام، هندوئیسم و بودیسم، به بررسی پدیده‌هایی مانند تجربه‌ی روشنگری، اتحاد با خدا و نیروهای فراطبیعی می‌پردازد و آن‌ها را از دیدگاه روان‌شناختی تفسیر می‌کند. یونگ در این کتاب همچنین بر نقش مهم رویاها در زندگی معنوی انسان تاکید می‌کند و معتقد است که رویاها می‌توانند پنجره‌ای به سوی ناخودآگاه جمعی و تجربیات معنوی باشند. یکی از ویژگی‌های بارز این اثر، زبان روان و در عین حال عمیق و تامل‌برانگیز آن است. یونگ با مهارت، مفاهیم پیچیده‌ی روان‌شناختی و معنوی را به گونه‌ای شیوا و قابل‌ درک برای خواننده بیان می‌کند.
در مجموع کتاب «روان‌شناسی و دین» یکی از آثار کلاسیک و تاثیرگذار در زمینه روان‌شناسی دین و معنویت است. این کتاب برای روان‌شناسان، متخصصان مطالعات دینی، دانشجویان الهیات و همچنین هر فرد علاقه‌مند به درک بهتر ارتباط میان روان و تجربیات معنوی، بسیار آموزنده و الهام بخش باشد. کارل یونگ در این اثر، افق‌های تازه‌ای را در زمینه‌ی ادراک و تفسیر پدیده‌های دینی و معنوی گشوده است.

کتاب روان شناسی و دین

کارل گوستاو یونگ
کارل گوستاو یونگ، زاده ی 26 جولای 1875 و درگذشته ی 6 جون 1961، روانپزشک، فیلسوف و نویسنده ای سوئیسی بود که به خاطر فعالیت هایش در روانشناسی و ارائه ی نظریاتش تحت عنوان «روان شناسی تحلیلی» شناخته می شود. یونگ در کسویل سوییس متولد شد. او در جوانی مجذوب علم و فلسفه شد و دانشگاه بازل برای تحصیل در رشته ی پزشکی به او بورس داد. یونگ پس از مدتی به عضویت انجمن مناظرات دانشگاه درآمد. او بیش از دو سال در جلسات احضار روح شرکت می کرد چرا که این جلسات را موضوعی برای تحقیقات خود در نظر می گرفت. یونگ دوران ...
قسمت هایی از کتاب روان شناسی و دین (لذت متن)
ما در این اعتقاد کاملا محق هستیم که خواب عینا جریان زیرزمینی روحیه را منعکس می کند و اگر بتوانیم به این ریشه دست یابیم، حقیقتا ریشه مرض را پیدا کرده ایم.