کتاب در حال و هوای عشق

In the mood for love
عشق در سینما 6
کد کتاب : 34316
شابک : 978-6008987291
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 56
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب در حال و هوای عشق اثر صالح نجفی

"در حال و هوای عشق" اثری است به قلم "صالح نجفی" که ششمین مجلد از مجموعه‌ی "عشق در سینما" به حساب می‌آید. این مجموعه تا کنون شامل ده اثر مستقل از هم است که همگی تالیف "صالح نجفی" بوده و هر یک از آنها، یک تحلیل جانانه و دقیق را از فیلمی که در رده‌ی فیلم‌های برتر و مهم تاریخ سنیماست، ارائه می‌کند. حجم کم کتاب‌های مجموعه‌ی "عشق در سینما" آنها را به یک همدم مناسب برای تمام ‌عاشقان سینما تبدیل کرده که می‌توانند در فرصت‌های کوتاهی که در طول روز به دست می‌آورند، به مطالعه‌ی آنها نشسته و لذت پی بردن به آن روی پنهان فیلم‌ها را نیز درک کنند.
اثری که هم اکنون پیش روی خوانندگان قرار گرفته، "در حال و هوای عشق" نام دارد که عنوان فیلم معروفی در تاریخ سینما نیز هست. این فیلم که به کارگردانی یکی از مطرح‌ترین کارگردانان کشور هنگ‌کنگ، "وونگ کاروای"، به روی پرده‌ی سینما رفته، داستان زندگی جمعی از مردم است که در یک مجتمع ساختمانی شلوغ حیات خود را سپری می‌کنند. قهرمان فیلم "سولی ژن" از بانوی میزبان مجتمع به نام خانم "سوئن"، یکی اتاق اجاره می‌کند و بر حسب تصادف، "چائو موآن" هم در اتاقی که دیوار به دیوار اوست، سکنا می‌گزیند. "سو"، "منشی شرکت کشتیرانی"، که همسرش مرتب در رفت و آمد و سفر است، مجبور است پاسخگوی پرسش‌های وقت و بی وقت بانوی خانه باشد و "چائو" که یک روزنامه‌نگار است، به وضعیتی مشابه دچار بوده و به ندرت با همسرش دیدار می‌کند. با گذشت زمان این دو حدس و گمان‌هایی درباره‌ی یکدیگر می‌زنند و هر روز بیشتر از قبل به هم نزدیک می‌شوند. اما این همه‌ی داستان نیست و "در حال و هوای عشق" از "صالح نجفی"، جنبه‌های مختلف این فیلم زیبا را موشکافی می‌کند.

کتاب در حال و هوای عشق

صالح نجفی
صالح نجفی (متولد ۱۳۵۴) پژوهشگر حوزهٔ فلسفه، مترجم و ویراستار آثار فلسفی است.وی فرزند محمدعلی نجفی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی، و برادر آیت نجفی است.مجموعۀ «فیلم به‌مثابۀ فلسفه» با تألیف صالح نجفی، در سال ۱۳۹۷ به‌عنوان برترین کتاب‌ها سال سینمای ایران در بخش تألیف برگزیده شدند، که جایزۀ بهترین تألیف هشتمین دورۀ کتاب سال سینما به ایشان تعلق گرفت.
قسمت هایی از کتاب در حال و هوای عشق (لذت متن)
اورسن ولز معتقد است.دو چیز هست که به هیچ وجه نباید روی پرده نشان داد: اجرای واقعی عمل جنسی و دعا به درگاه پروردگار. شاید این مهم ترین چالش سینما باشد: عشق را چگونه باید، اگر اصلا بتوان، روی پرده نشان داد/بازنمایی کرد؟ و یادمان باشد، اگر سینما نبود به احتمال زیاد آدم ها به شیوۀ دیگری معاشقه می کردند.یا شاید آدم ها می بایست به فکر راه های دیگری برای آموزاندن شیوه های عشق ورزی می افتادند. و مثل همیشه سوال، آن وقت، این می بود که خود آموزگاران می بایست شیوه های «درست» عشق ورزی را از کجا یا از که بیاموزند؟