کتاب دفترچه ممنوع

Quaderno proibito
کد کتاب : 34431
مترجم :
شابک : 978-6001216350
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 388
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

دفترچه ممنوع
Quaderno proibito
کد کتاب : 104258
مترجم :
شابک : 978-9646701183
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 351
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دفترچه ممنوع اثر آلبا د سس پدس

آلبا دی اسپسدس و برتینی (11 مارس 1911 - 14 نوامبر 1997) نویسنده ای کوبایی-ایتالیایی بود.
دی اسپسدس دختر کارلوس مانوئل د اسپسدس و کوئسادا (سفیر کوبا در ایتالیا) و همسر لورا برتینی و الساندری بود. پدربزرگ او کارلوس مانوئل د سفسدس بود ، که پدر ملت کوبا است ، و پسر عموی دور او پروو فیگوئردو بود. وی با فرانکو بونوس از سرویس خارجی ایتالیا ، بعدا سفیر در قبرس و پاکستان ازدواج کرد.
دی اسپسدس به عنوان روزنامه نگار در دهه 1930 برای Piccolo ، Epoca و La Stampa کار می کرد. در سال 1935 ، او اولین رمان خود ، L'Anima Degli Altri را نوشت. داستان نویسی وی بسیار تحت تأثیر تحولات فرهنگی منتهی و ناشی از جنگ جهانی دوم بود.او در نوشتن خود شخصیت های زن خود را با ذهنیت بالا خلق می کند. در کار او ، انگیزه ای تکرار شونده از قضاوت زنان درباره درستی یا نادرستی اعمالشان وجود دارد. در سال 1935 ، وی به دلیل فعالیت های ضد فاشیستی در ایتالیا به زندان افتاد. دو رمان او نیز توقیف شد (نسونو تورنا ایندیترو (1938) و لا فوگا (1940)). در سال 1943 ، او دوباره بخاطر کمک به رادیو پارتیگیانا در باری زندانی شد ، جایی که وی یک شخصیت رادیویی مقاومت معروف به کلوریندا بود. از ژوئن 1952 تا اواخر 1958 او ستونی را به نام Dalla parte di lei در مجله Epoca نوشت.او فیلمنامه فیلم Le Amiche را در سال 1955 برای آنتونیونی نوشت.
پس از جنگ او برای زندگی در پاریس رفت. اگرچه کتاب های وی پرفروش ترین بود ، اما در مطالعات اخیر نویسندگان زن ایتالیایی ، از دی اسپسدس چشم پوشی شده است.

کتاب دفترچه ممنوع

آلبا د سس پدس
آلبا دسس پدس در رم ایتالیا زاده شد. پدربزرگش نخستین رئیس جمهور کوبا، پدرش سفیر کوبا و مادرش ایتالیایی بود. خود وی پس از ازدواج با یک سرهنگ ایتالیایی به تابعیت ایتالیا درآمد و سال های زیادی در ایتالیا زیست.او کارش را به عنوان روزنامه نگار در دهه ۱۹۳۰ آغاز کرد. در ۱۹۳۵ نخستین رمان خود L’Anima Degli Altri را نوشت. در این سال برای فعالیت های ضدفاشیستی در ایتالیا زندانی شد؛ و دو کتابش، «هیچ کس به گذشته برنمی گردد» (۱۹۳۸) و «فرار» (۱۹۴۰) در دستگاه سانسور فاشیست ها توقیف شد. مجددا در سال ۱۹۴۳ ...
قسمت هایی از کتاب دفترچه ممنوع (لذت متن)
می خواستم تنها باشم تا بتوانم چیز بنویسم ولی هر کس در یک خانواده بخواهد تنها باشد گناهکار است. می خوام حقیقت را اعتراف کنم، بگویم از لحظه ای که گوئیدو از من تقاضا کرد با او به ونیز بروم تصمیم گرفتم دعوتش را قبول کنم. ولی هرگز جرأت نکردم حتی در این دفترچه هم به آن اعتراف کنم، چون در این صورت باید قبول می کردم که با همه سعی و کوشش که بیست سال است برای فراموش کردن خود کرده ام موفق نشده ام. همه چیز موقعی شروع شد که این دفترچه براق یا سیاه را که شباهت بچه زالو دارد در زیر پالتویم گذاشتم و به خانه آوردم در حقیقت ...

با وجود نظر میشل باز هم نمی توانم درباره حرکات و رفتار میرلا آرام باشم، ولی به نظرم می رسد چند روز است که آرام تر شده است، صورت او دیگر حالت خشن و خشک را ندارد، آن حالتی که در بین مژه هایش مانند تکه ابر تهدید آمیزی وجود داشت. از هنگام بچگی این حالت را در او دید ه ام و یاد گرفته ام چگونه در مقابل از خود دفاع کنم. ولی حالا دیگر نمی توانم، او حالتی خیلی رسمی و جدی به خودش گرفته که خالی از هرگونه احساس محبت است و همین باعث بدگمانی من می شود. او هر روز صبح زود بیدار شده و به دانشگاه می رود. بعد از ناهار فورا از منزل خارج می شود تا سر وقت به اداره اش برسد.