کتاب ایران در سیاحت نامه اولیا چلبی

Seyahatname
کد کتاب : 34432
مترجم : داود بهلولی
شابک : 978-6004368759
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 263
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1682
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ایران در سیاحت نامه اولیا چلبی اثر اولیا چلبی

"سیاحت نامه " نام یک فرم و سنت ادبی است که نمونه های آن را در قرون وسطی در سراسر جهان اسلام می توان یافت، که از سیاحان عرب شروع می شود.
"سیاحت نامه" "اولیا چلبی" نمونه بارز این سنت است.
کتاب «ایران در سیاحت نامه اولیا چلبی»، روایت 3 سفر این سیاح بزرگ به ایران است و تسلط نویسنده به زبان فارسی موجب شده که علاوه بر تصویری دقیق از جغرافیا، استحکامات و زیرساخت های موجود در ایران، تصویری جالب و منحصر به فرد از رسوم، آداب فرهنگی و اصطلاحات هر منطقه در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

اولیا چلبی آغاز سفرهای خود را به خواب نسبت می دهد: در شب نوزدهم اوت 1630، به جای اینکه در خواب از پیامبر آرزوی «شفاعت» کند، تحت تأثیر سفرنامه ها به جاده می زند. "سیاحت نامه" داستان هایی از کشورهای دور است که "اولیا چلبی" در ذهن خود مطرح کرده است. به مدت 54 سال طول کشید. ابتدا به عنوان «پیاده ولگرد» سراسر استانبول و سپس به عنوان «عبد حاکیر اولیا یی پور» به کشور عثمانی سفر کرد.

کتاب ایران در سیاحت نامه اولیا چلبی

اولیا چلبی
محمد ظلّی (۱۰۲۰ استانبول -۱۰۹۳ق، ۱۶۱۱–۱۶۸۲م) معروف به اولیا چلبی (Evliya Çelebi) کاشف و جهانگرد معروف اهل عثمانی بود. او طی یک دوره چهل ساله به سفر در خاک امپراتوری عثمانی و سرزمین‌های همجوار پرداخت و تجربیات و دیده‌هایش را در سفرنامه‌ای با نام سیاحت‌نامه اولیا چلبی نوشت.در ۲۵ مارس ۲۰۱۱ موتور جستجوی گوگل به مناسبت ۴۰۰مین سالروز تولد اولیا چلبی و به افتخار او گوگل دودل صفحه اصلی خود را در ترکیه تغییر داد.اولیا در سال ۱۰۲۰ قمری در استانبول زاده شد. خانواده او که...
دسته بندی های کتاب ایران در سیاحت نامه اولیا چلبی