کتاب سینه فیلیای نوین

The New Cinephilia
(کینو-آگورا)
کد کتاب : 34463
مترجم :
شابک : 978-6008987659
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 118
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب سینه فیلیای نوین اثر گیریش شامبو

سینه فیلیا اخیرا تجدید حیات قدرتمندی را تجربه کرده است که با فناوری‌های رسانه‌ای جدید انقلاب دیجیتال امکان‌پذیر شده است. یکی از تداوم قوی بین "سینفیلیای جدید" امروزی و سینمای کلاسیک دهه 1950، اجتماعی بودن قوی است که این فناوری های جدید تسهیل کرده اند. هر یک از فعالیت‌های سینمافیلی امروزی - تماشا کردن، فکر کردن، خواندن و نوشتن درباره فیلم‌ها - با میزان بی‌سابقه‌ای از تعامل اجتماعی که توسط اینترنت تسهیل می‌شود مشخص می‌شود. مانند همتایان کلاسیک خود، افکار و نوشته‌های سینمافیلای امروزی از یک گفتگوی پرشور و گسترده سینمافیلی زاده شده‌اند. علاوه بر این، اینترنت با کاهش چشمگیر موانع اقتصادی برای انتشار، اشکال ترکیبی و خروجی های جدیدی از نوشته های سینمادوستانه را که آزادانه از مدل های علمی، روزنامه نگاری و ادبی استخراج می شوند، ممکن ساخته است. این کتاب هم توصیف و هم تئوری پردازی می کند که چگونه و در کجای سینمای فیلیپین امروزی زندگی و رشد می کند. در این کتاب سینه فیلیای نوین ، نویسنده برخی از ایده‌های اصلی خود را بازبینی می‌کند و تمرکز در سینمافیلیا بر قانون مردانه را در پی جنبش #MeToo و فقدان تنوع نژادی و جنسیتی در سینمای معاصر زیر سوال می‌برد.

کتاب سینه فیلیای نوین

گیریش شامبو
گیریش شامبو یک وبلاگ نویس حوزه ی سینما ، سینه فیل ، منتقد فیلم و مربی هندی - آمریکایی است. او فنی مهندسی شیمی را از انستیتوی فناوری هند در خارگپور هند و دکترای سیستم های مدیریت / علوم کامپیوتر را از دانشگاه نیویورک در بوفالو دریافت کرد. شامبو در کالج کانیسیوس به تدریس مدیریت می پردازد و دو بار دریافت کننده جایزه تدریس Donald E. Calvert بوده است.
قسمت هایی از کتاب سینه فیلیای نوین (لذت متن)
«سینه فیلیا صرفا در علاقه به سینما یا حتی میل به زیاد فیلم دیدن خلاصه نمی شود. این ها شرط لازم و نه کافی برای سینه فیلیا هستند. نه تنها دیدن، که فکر کردن، خواندن، حرف زدن و نوشتن درباره ی سینما به هر نحوی، فارغ از این که چقدر نامتعارف باشند، همگی فعالیت های کلیدی برای یک سینه فیل هستند. به بیان دیگر، سینه فیلیا مستلزم قسمی دلبستگی فعالانه به گفتمان حول فیلم هاست»