کتاب آسمان همیشه آبی نیست

Sky Color
کد کتاب : 34487
مترجم :
شابک : 978-6004361439
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

نامزد جایزه OLA سال 2014

معرفی کتاب آسمان همیشه آبی نیست اثر پیتر اچ رینولدز

ماریسول عاشق نقاشی است. بنابراین وقتی معلمش از او می خواهد که برای ساختن یک نقاشی دیواری برای کتابخانه مدرسه کمک کند، او نمی تواند صبر کند تا شروع کند! اما ماریسول چگونه می تواند بدون رنگ آبی آسمانی بسازد؟ بعد از اینکه از پنجره اتوبوس به بیرون خیره شد و از ایوانش دید که روز به شب تبدیل می شود، چشمانش را می بندد و شروع به دیدن خواب می کند. . . . از پیتر اچ. رینولدز برنده جایزه، یادآوری ملایم و بازیگوش است که اگر قلبمان را باز نگه داریم و فراتر از حد انتظار نگاه کنیم، الهامات خلاقانه ای به دست خواهد آمد. او همان جاست و فریاد می زند: "آسمان را نقاشی می کنم!" اما وقتی رنگ آبی را پیدا نمی‌کند، گیج می‌شود. "چگونه می خواهم آسمان را بدون رنگ آبی بسازم؟" مشکل تا زمانی که غروب خورشید را تماشا نمی کند او را می بلعد. در آن شب او در خواب می بیند که در حال پرواز است "در میان آسمانی که رنگ ها در آن می چرخد" و روز بعد، او رنگ ها را به یک "رنگ کاملا جدید [آسمان] تبدیل می کند." نقاشی‌های سیال آشنای رینولدز، که با آبرنگ، جوهر و چای اجرا شده است، دختری جوان را نشان می‌دهد که پر از شخصیت است، موهایی پرپشت، لباس‌هایی که با الگوهای متضاد آراسته شده است. انفجار رنگ روی کاغذ انتهایی جلویی تنها اشاره به لذتی است که در فروشگاه وجود دارد، زیرا آثار هنری که باید دنبال شوند تقریبا فاقد رنگ هستند به جز آثار ماریسول. تنها زمانی که خوانندگان به انتشار نهایی برسند که نقاشی دیواری را با آسمان خیره کننده ماریسول به عنوان پس‌زمینه‌ای برای ماهی‌های رنگارنگی که از آب پایین می‌پرد، نشان می‌دهد، با نمایش شگفت‌انگیزی از خلاقیت دختر مواجه می‌شوند.

کتاب آسمان همیشه آبی نیست

پیتر اچ رینولدز
پیتر همیلتون رینولدز نویسنده و تصویرگر کتاب های کودکان است و بنیانگذار و مدیر عامل شرکت رسانه ای آموزشی FableVision است.
نکوداشت های کتاب آسمان همیشه آبی نیست
Besides encouraging children to paint what they actually see rather than repeating the visual conventions they’ve learned, this original offering frames an apparent problem as a challenge with a simple solution.
علاوه بر تشویق کودکان به نقاشی آنچه واقعا می بینند به جای تکرار قراردادهای بصری که آموخته اند، این پیشنهاد اصلی یک مشکل ظاهری را به عنوان یک چالش با یک راه حل ساده قاب می کند.
Booklist (starred review)

Reynolds’s characteristically wispy and loose mixed-media art makes judicious use of color in a way that accentuates Marisol’s creativity. Once again, Reynolds’s message is to think outside the box, and Marisol’s efforts should encourage readers to do just that.
هنر ترکیبی رینولدز به طور مشخص از رنگ ها استفاده می کند و خلاقیت ماریسول را برجسته می کند. یک بار دیگر، پیام رینولدز این است که خارج از چارچوب فکر کنید، و تلاش های ماریسول باید خوانندگان را به انجام این کار تشویق کند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب آسمان همیشه آبی نیست (لذت متن)
ماریسول هنرمند بود. او عاشق نقاشی کشیدن و رنگ آمیزی بود و حتی برای خودش نمایشگاه نقاشی داشت. البته همه ی نقاشی هایش را توی نمایشگاهش نمی گذاشت. خیلی از آن ها را به آدم های دیگر هم می داد.