کتاب درآمدی بر فلسفه اخلاق معاصر

Ethics: A Contemporary Introduction
کد کتاب : 34580
مترجم :
شابک : 978-6001212765
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 474
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب درآمدی بر فلسفه اخلاق معاصر اثر هری گنسلر

"درآمدی بر فلسفه اخلاق معاصر" از "هری گنسلر"، دانشجویان و خوانندگان جدی را با مسائل اصلی فلسفه اخلاق معاصر آشنا می کند. همچنین این موضوعات را به مجادلات عملی با توجه ویژه به نژادپرستی، آموزش اخلاقی و سقط جنین مربوط می کند. "درآمدی بر فلسفه اخلاق معاصر" روش عملی برای تفکر در مورد مسائل اخلاقی ارائه می دهد، روشی که عمدتا بر اساس قاعده طلایی است.
از ویژگی های کلیدی این کتاب این است که می توان از آن به عنوان تنها کتاب درسی جهت آموزش سطوح پایین تر درس اخلاق یا فلسفه ی اخلاق استفاده کرد و در عین حال به عنوان یک متن تکمیلی برای دوره ی اخلاق پیشرفته تر در مقطع کارشناسی از آن بهره برد. "هری گنسلر" نوشتاری واضح و مستقیم را برای جهان فراهم می کند و هر فصل برای یک دانشجوی کارشناسی به راحتی قابل دسترسی است. ارائه ی فلسفه ی دقیق قانون طلایی در کنار ابزار کمک آموزشی مفید، از جمله: اصطلاحات فنی برجسته، جعبه ی ایده های کلیدی، خلاصه فصل، مطالب پیشنهادی و واژه نامه و فهرست با دسترسی آسان، از دیگر ویژگی های مثبت این کتاب است.
جدیدترین تصحیحی که از این اثر صورت گرفته، فصول تازه ای در اخلاق فضیلت را شامل می شود که به ارسطو، افلاطون، نظریه ی حقوق طبیعی، آکوئیناس، تأثیر دوگانه، اخلاق جنسی و مجادله های مربوط می پردازد. "هنری گنسلر" در یک فصل جداگانه به طور مفصل در مورد قانون طلایی صحبت می کند و در فصل دیگری هم بحث های قابل توجهی در مورد ناپیامدگرایی، که اکنون پوشش حقوق بشر، آزادیخواهی و سوسیالیسم را گسترش داده است، با مثالی از حق مراقبت های بهداشتی، حرف می زند.

کتاب درآمدی بر فلسفه اخلاق معاصر

هری گنسلر
هری جی گنسلر (متولد 1945) استاد فلسفه دانشگاه اسكرانتون است. وی نویسنده کتاب های منطق: تحلیل و ارزیابی استدلال ها (1989) ، منطق نمادین: سیستم های کلاسیک و پیشرفته (1990) و اخلاق رسمی (1996) است.
دسته بندی های کتاب درآمدی بر فلسفه اخلاق معاصر
نکوداشت های کتاب درآمدی بر فلسفه اخلاق معاصر
Gensler's Ethics affords a concise and coherent account of the most significant frameworks of ethical thinking in contemporary ethics. It also offers readers a consistent and rigorous mode of analysis of each position. The text is replete with study questions and bibliographical resources. This second edition also adds a helpful new section on virtue ethics.
اخلاق گنسلر گزارشی مختصر و منسجم از مهمترین چارچوبهای تفکر اخلاقی در اخلاق معاصر ارائه می دهد. همچنین به خوانندگان یک روش تجزیه و تحلیل ثابت و دقیق از هر موقعیت را ارائه می دهد. متن مملو از سوالات مطالعاتی و منابع کتابشناسی است. این چاپ دوم همچنین بخش جدیدی را در مورد اخلاق فضیلت اضافه می کند.
James Swindal, Associate Professor and Chair of Philosophy, Duquesne University

قسمت هایی از کتاب درآمدی بر فلسفه اخلاق معاصر (لذت متن)
از پیشگفتار کتاب: در تألیف کتاب حاضر کوشیده ام وضوح و اختصار را رعایت کنم. همچنین از مثال هایی که برای دانشجویان گویا هستند استفاده کرده ام و تلاش کرده ام نشان دهم چگونه رویکردهای مختلف می توانند بر زندگی ما تأثیر نهند. در عین حال که در برابر بسیاری از دیدگاه ها سرسختانه استدلال کرده ام، کوشیده ام بی طرف و منصف باشم. دغدغه من این نیست که دانشجویان با من هم داستان باشند، بلکه این است که مسائل را عمیق تر مورد مداقه قرار دهند و به رویکردهایی دست یابند که می توانند به نحوی سازگار از آن ها تبعیت کنند.