کتاب دایره المعارف مصور افسانه ها و اسطوره ها

Myths & Legends: An Illustrated Guide to Their Origins and Meanings
کد کتاب : 34709
مترجم :

شابک : 978-6008269021
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دایره المعارف مصور افسانه ها و اسطوره ها اثر فیلیپ ویلکینسون

افسانه ها و اسطوره ها بخشی جدایی ناپذیر از همه فرهنگ ها هستند. روایت ها ، مضامین و شخصیت های آنها به سوالات همیشگی بشر اشاره می کنند و به آنها پاسخ می دهند: ما از کجا آمده ایم ، چگونه زندگی می کنیم ، به چه اعتقادی داریم؟
این کتاب جذاب ، اسطوره ها و افسانه های مهم جهان ، از اساطیر کلاسیک گرفته تا اعتقادات شرقی و از افسانه های آمریکایی گرفته تا قصه های محلی آفریقا را بررسی می کند. داستان ها با جزئیات جذاب بازگو می شوند ، در حالی که جنبه های اصلی هر افسانه در نظر گرفته می شود: معنی ، هدف و قدرت آنها. شخصیت های اصلی؛ و اهمیت آنها برای فرهنگ مدرن.
تصاویر و عکسهای خاص با متن آموزنده ، درخت خانوادگی و تمرکز بر موضوعاتی مانند خلقت ، مرگ و زندگی پس از مرگ ترکیب می شوند. از گیلگمش تا کویتزالکواتل ، هراکلس تا پان گو ، کتاب دایره المعارف مصور افسانه ها و اسطوره ها راهنما و مرجع کامل و جذابی برای جهان موجودات افسانه ای ، قهرمانان فانی و خدایان نامیرا است. دور هم جمع شوید تا داستان های جذاب خدایان ، خطرها ، قهرمانان و رویدادهای بزرگ کیهانی را مطالعه کنید . این کتاب با بیش از 1000 تصویر ، افسانه ها و اسطوره های داستان های حماسی جهانی را کاوش می کند ، بزرگترین اسطوره های خلقت در همه زمان ها ، مانند افسانه های برهما و ویشنو ، و خدای اینکاها ویراکوچا را زنده می کنند.
این کتاب به ما می گوید که چگونه ماسایی ها برای اولین بار گاو خود را بدست آوردند ، یا اینکه چگونه یونانیان آتش را کشف کردند و افسانه هایی که مرگ را توضیح می دهند ، از جمله داستان خدای مائوری را به اشتراک می گذارد.
این حماسه ها از سرتاسر جهان که در اصل از نسلی به نسل دیگر منتقل شده اند ، بخشی از میراث ما هستند و ما با آنها پیوند برقرار می کنیم. کتاب دایره المعارف افسانه ها و اسطوره ها زمینه و مفهوم هر کدام از افسانه ها را فراهم می کند و گنجینه ای است برای هر کس که به میراث فرهنگی خود علاقه مند است.

کتاب دایره المعارف مصور افسانه ها و اسطوره ها

فیلیپ ویلکینسون
فیلیپ ویلکینسون متولد 1955 ، نویسنده کتابهای غیر داستانی برای کودکان و بزرگسالان است. وی در کالج کورپوس کریستی آکسفورد تحصیل کرده است. او پیش از نویسنده شدن به عنوان سردبیر کار می کرد.وی در زمینه های تاریخ ، هنر ، دین و معماری تخصص دارد و بیش از چهل عنوان کتاب در این حوزه ها نوشته است. ویلکینسون اثر مهمی درباره رومیان نوشته است. او اکنون در گلوسترشایر زندگی می کند.
دسته بندی های کتاب دایره المعارف مصور افسانه ها و اسطوره ها
قسمت هایی از کتاب دایره المعارف مصور افسانه ها و اسطوره ها (لذت متن)
بیشتر فرهنگ ها تعداد زیادی خدا یا ارواح دارند که گاه شمار آنها به هزاران می رسد؛ چرا که در همه جا ارواح وجود دارند. در سرزمین های دوری مانند ژاپن و آفریقاء ممکن است هر صخره، رود، دریاچه با تپه ای روح خودش را داشته باشد. بسیاری از آنها خدایان محلی هستند و عمدتا همان مردمی آنها را می پرستند که در نزدیکی آنها زندگی می کنند و در مقدس بودنشان سهم دارند. حتی در فرهنگ هایی که هزاران خدا دارند، گروه هایی از خدایان اصلی و مرکزی وجود دارند که به سبب قدرتهای خاصشان به خوبی شناخته شده هستند. برخی از این خدایان عبارت اند از: خدایان خورشید، باران، دریا آسمان، کوه ها و رودخانه ها. خدایان اختصاصی نیز به | شکار، کشاورزی، عشق، تولد بچه، جنگ و مرگ رسیدگی می کنند.

اسطوره ها در نتیجه ارتباط صمیمی بین مردم و دنیای طبیعی و ارواح به ظهور می رسند. این ارتباط صمیمی را بسیاری از ما از دست داده ایم. اسطوره ها در مرزهایی میان واقعیت و خیال عمل می کنند، رفتار عجیب وغریب و ناپایدار و عدم قطعیت را می ستایند و نیروهای کیهانی هراس انگیز را توصیف می کنند. اما آنها به الهامها و هیجان های بزرگ نیز می پردازند. از آنجا که اسطوره ها با اذهان و قلب های ما ارتباط دارند و به همان اصل و عمق وجود ما می رسند، جذاب ترین داستان های ما هستند.