کتاب برخورد درون تمدن ها

The Clash Within Civilizations
کنار آمدن با تضاد و کشمکش های فرهنگی
کد کتاب : 34835
مترجم :
شابک : 978-9642070107
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب برخورد درون تمدن ها اثر دیتر زنگهاس

کتاب « برخورد درون تمدن ها» "کنار آمدن با تضاد و کشمکش های فرهنگی" نوشته « دیتر زنگهاس» توسط نشر اختران منتشر شده است.
این کتاب با بسط و درگیر شدن با نظریه‌های تأثیرگذار فرانسیس فوکویاما در پایان تاریخ و ساموئل هانتینگتون در «برخورد تمدن‌ها»، سهمی بزرگ و بحث‌برانگیز در این بحث‌های کلیدی معاصر است. دیتر سنگهاس برخی از مهم ترین مسائل سیاسی را که امروزه با آن روبرو هستیم بررسی می کند:

* جوامع چگونه با کثرت گرایی کنار می آیند؟ * آیا مقاومت می تواند راه حل موفقی باشد؟ * نقش «فرهنگ» در تعارضات اخیر که به عنوان القای فرهنگی توصیف شده اند چیست؟ * و آیا سیاست جهانی قرن بیست و یکم در تضادهای فرهنگی در مقیاس کتاب مقدس فرو خواهد رفت؟

دیتر سنگهاس این پرسش‌ها را در چارچوب حوزه‌های اصلی فرهنگی غیرغربی، فلسفه سیاسی چین، اسلام، بودیسم و هندوئیسم بررسی می‌کند و در ادامه به بررسی امکان شکل سازنده گفتگوی بین‌فرهنگی می‌پردازد. رویکرد متمایز و رادیکال سنگهاس برای همه کسانی که در سیاست، روابط بین‌الملل، جامعه‌شناسی، مطالعات فرهنگی، مطالعات توسعه، مذهب و اقتصاد سیاسی بین‌المللی کار می‌کنند، بسیار مورد توجه و چشمگیر خواهد بود.

کتاب برخورد درون تمدن ها

دیتر زنگهاس
دیتر زنگهاس (متولد 27 آگوست 1940 ، در گیزلینگن یا استیژ) یک دانشمند اجتماعی و محقق صلح در آلمان است.زنگهاس پس از تحصیل در رشته های علوم سیاسی، علوم اجتماعی، فلسفه و تاریخ از سال 1960 تا 1967، در سال 1967 دکترای خود را در فرانکفورت در روابط بین الملل، به ویژه تحقیقات صلح، تحقیقات در مورد کشورهای در حال توسعه و تحقیقات درگیریدریافت کرد. تحصیلات وی تا سال 1968 به عنوان دستیار در دانشگاه یوهان ولفگانگ گوته در فرانكفورت و سپس اقامت تحقیقاتی در آمریكا با كارل د. دویچ در دانشگاه هاروارد، از جمله تا ...
نکوداشت های کتاب برخورد درون تمدن ها
Senghaas's important reminder in this book is that modernization causes tremendous upheaval, and this needs to be kept in mind when discussing the developing world and its resentment toward the West... provocative and interesting
یادآوری مهم سنگهاس در این کتاب این است که مدرنیزاسیون باعث تحولات عظیمی می شود، و این باید در هنگام بحث در مورد جهان در حال توسعه و رنجش آن نسبت به غرب در نظر گرفته شود... تحریک آمیز و جالب.
Review of Politics

قسمت هایی از کتاب برخورد درون تمدن ها (لذت متن)