کتاب مگس ها

The Flies
کد کتاب : 632
مترجم :
شابک : 978-964-380-448-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1943
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

مگس ها
The Flies
کد کتاب : 3490
مترجم :
شابک : 9786005733624
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 174
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1943
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

مگس ها
The Flies
کد کتاب : 3492
مترجم :
شابک : 9789647468794
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1943
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب مگس ها اثر ژان پل سارتر

کتاب مگس ها، نمایشنامه ای اثر ژان پل سارتر است که برای اولین بار در سال 1943 به انتشار رسید. داستان این کتاب، اقتباسی از اسطوره ی یونانی الکترا است. این نمایشنامه، داستان اُرست و خواهرش، الکترا، را روایت می کند. این دو قصد دارند تا با کشتن مادرشان، کلیتمنستر، و شوهرش، اژیست، انتقام مرگ پدرشان، آگاممنون که پادشاه آرگوس مقتدر بوده، را بگیرند. سارتر با درگیر کردن اُرست و الکترا با زئوس و الهه های انتقام، مفاهیم اگزیستانسیالیستی مورد نظر خود را به داستان تزریق کرده است. درگیری دو شخصیت اصلی با خدایان آرگوس که مرکز ثقل باورهای دینی مردم به حساب می آیند، ترس و دلهره ای در دل پرستش کنندگان زئوس ایجاد می کند؛ انسان هایی که همیشه از انسان بودن خود سرافکنده هستند.

کتاب مگس ها


ویژگی های کتاب مگس ها

ژان پل سارتر برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 1964

ژان پل سارتر
ژان-پل شارل ایمار سارْتْرْ، زاده ی ۲۱ ژوئن ۱۹۰۵ و درگذشته ی ۱۵ آوریل ۱۹۸۰، فیلسوف، اگزیستانسیالیست، رمان نویس، نمایش نامه نویس و منتقد فرانسوی بود.پدرش «ژان باپتیست سارتر» افسر نیروی دریایی فرانسه و مادرش «آنه ماری شوایتزر» دخترعموی «آلبرت شوایتزر» پزشک معروف، برنده ی جایزه ی صلح نوبل بود. پانزده ماهه بود که پدرش به علت تب از دنیا رفت. پس از آن مادرش به نزد والدینش به مودون بازگشت.او در سال ۱۹۲۲ موفق به گرفتن دیپلم شد، پس از آن تصمیم گرفت به همراه «نیزان» در «دانشسرای عالی پاریس» در رشته ی آم...
نکوداشت های کتاب مگس ها
Clear, powerful, sound and moving.
واضح، قدرتمند، بی نقص و تکان دهنده.
Crimson

Sartre shapes this work with a grandiose stylization.
سارتر، این اثر را با سبکی شکومند خلق کرده است.
Astrofella

It shows the complexity and power of human nature.
این اثر، نشان دهنده ی پیچیدگی و قدرت ذات بشر است.
Literary Ramblings

قسمت هایی از کتاب مگس ها (لذت متن)
ژوپیتر: هر آن دم که آزادی در روحی انسانی شعله انداخت، دیگر خدایان در برابر انسان، قدرت به کمال از دست می دهند. زیرا این مسأله ایست انسانی و مربوط به همه انسان ها؛ تنها مربوط به آن ها؛ بر انسان است که به آن بپردازد یا آن را در نطفه خفه کند.

آدم هایی هستند که ملتزم و در قید و بند زاده می شوند: آن ها انتخابی ندارند، در راهی رها شده اند، در انتهای راه نقشی انتظارشان را می کشد، نقش خودشان.

بر روی این زمین خاکی، انسان خردمند، هیچ آرزویی نمی تواند داشته باشد، جز آن که روزی بتواند شری را که از دیگران، دامن او را گرفته به خودشان برگرداند.