کتاب تمدن اسلامی در جنوب آسیا

Islamic Civilization in South Asia
(تاریخچه ای از قدرت و حضور مسلمانان در شبه قاره ی هند)
کد کتاب : 34929
مترجم :
شابک : 978-9642070220
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تمدن اسلامی در جنوب آسیا اثر بورجور آواری

مسلمانان 14 قرن است که در جنوب آسیا حضور دارند. نزدیک به 40 درصد از مردم این سرزمین وسیع پیرو دین اسلام هستند و سهم مسلمانان در میراث فرهنگی شبه قاره بسیار زیاد بوده است. این کتاب درسی برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین خوانندگان عمومی، گزارش جامعی از تاریخ اسلام در هند، که جنبه های سیاسی، اجتماعی-اقتصادی، فرهنگی و فکری را در بر می گیرد، ارائه می دهد.

این کتاب با استفاده از چارچوب زمانی، رویدادهای اصلی را در هر دوره بین سال های قبل مورد بحث قرار می دهد. 600 پس از میلاد و امروز، همراه با موضوعات کلیدی اجتماعی و فرهنگی. موضوعات مختلفی را مورد بحث قرار می دهد، از جمله:

-چگونه قدرت تامین شد و چگونه اعمال شد
-بحران اعتماد ناشی از ورود غرب به شبه قاره
-چگونه سنتز هند و اسلامی در جنبه های مختلف زندگی و فرهنگ به وجود آمد
گزیده‌هایی در پایان هر فصل امکان بحث بیشتر را فراهم می‌کنند و نقشه‌های دقیق در کنار متن به تجسم تغییرات در هر دوره زمانی کمک می‌کنند. این کتاب برای آشنایی خواننده با موضوعات مربوط به گذشته اسلامی جنوب آسیا، متن مفیدی برای دانشجویان و دانش پژوهان تاریخ و مطالعات دینی جنوب آسیا است.

کتاب تمدن اسلامی در جنوب آسیا

بورجور آواری
برجور آواری (1938-2019) معلم تاریخ آسیای جنوبی و مربی آموزش چند فرهنگی در دانشگاه متروپولیتن منچستر بود. وی افتخار MBE را به خاطر فعالیت خود در آموزش چند فرهنگی دریافت کرد.آواری در سال 1938 در هند متولد شد و دوران کودکی خود را در کنیا و زنگبار گذراند. وی در رشته تاریخ از دانشگاه منچستر فارغ التحصیل شد و تربیت معلم را از انستیتوی آموزش دانشگاه آکسفورد فرا گرفت.آواری از سال 1962 تا 1984 در مدارس کنیا و انگلیس به تدریس تاریخ پرداخت. وی در سال 1984 به عنوان رهبر تیم برای توسعه آموزش چند فرهنگیآمو...