کتاب انسان در اسارت فکر

Man in captivity of thought
کد کتاب : 35130
شابک : 978-6009149551
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 243
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب انسان در اسارت فکر اثر محمدجعفر مصفا

"انسان در اسارت فکر" کتابی است به قلم "محمدجعفر مصفا" که در دویست و چهل و سه صفحه به رشته ی تحریر درآمده و انتشارات نفس آن را به عرصه ی چاپ رسانده است. نویسنده در مقدمه ی اثر اعلام می کند که مطالب کتاب "انسان در اسارت فکر" در دنباله ی کتاب دیگری از همین نویسنده با عنوان "تفکر زائد" به نگارش درآمده اند و کتاب مذکور نیز توسط انتشارات نفس به چاپ رسیده است. "محمدجعفر مصفا" توصیه می کند که پیش از مطالعه ی کتاب "انسان در اسارت فکر"، ابتدا "تفکر زائد" مطالعه شود تا بحث های صورت گرفته در کتاب پیش رو بهتر و راحت تر درک شود.
این کتاب به منزله ی کلیدی است که انسان را از اسارت زندانی که خود او به دور خودش و ذهنش کشیده آزاد می کند. اسارت جسمی ممکن است دردناک و آزاردهنده باشد اما هیچ چیز به اندازه ی اسارت فکر نمی تواند برای بشر فلج کننده باشد. آدمی آزاد و رها آفریده شده و وقتی بنا به دلایل مختلف، همین "انسان در اسارت فکر" در می آید، دیگر نمی تواند مانند قبل از زندگی لذت ببرد. بنابراین زندگی، که یگانه هدیه ی غیرقابل تکرار کائنات به ماست، کسل کننده، تکراری، غیرقابل تحمل و شکنجه وار می شود. "محمدجعفر مصفا" علاوه بر بررسی جنبه های مختلف زندگی "انسان در اسارت فکر"، راه حل های احتمالی را نیز برای آن برمی شمرد و به خواننده ای که می خواهد خودش را از این وضع بیرون بکشد و به زندگی با کیفیت تر و آزادانه تری دست پیدا کند، کمک می کند که با فراگیری مضامین این کتاب، به هدف خود برسد.

کتاب انسان در اسارت فکر

محمدجعفر مصفا
محمدجعفر مصفا (متولد ۱۳۱۲ ش، خمین - درگذشتهٔ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷) نویسنده، مترجم و مولوی‌شناس اهل ایران است؛ که کتاب‌ها و مقالات زیادی در رابطه با خودشناسی و انسان‌شناسی نوشته‌است.مصفا چندین مقاله نوشته و در جاهای مختلف از جمله فرهنگسرای اندیشه تهران نیز جلساتی تحت عنوان خودشناسی برگزار کرده‌است.متوفی معتقد است انسان تمام عمر خود را مشغول آن چیزی است که نیست! و تأکید دارد که تمام فکرها و اندیشه‌های اعتباری ئی که انسان در سر دارد زائد است، «من» را اعتباری دا...
دسته بندی های کتاب انسان در اسارت فکر
قسمت هایی از کتاب انسان در اسارت فکر (لذت متن)
اگر ما از فریب زمان آزاد می شدیم رابطه مان با من، با این عفریتی که در وجودمان لانه کرده است یک کیفیت همین الان و همین جایی پیدا می کرد. ای کاش به آن درجه از ادراک و آگاهی می رسیدیم که می دیدیم این عفریت چگونه دارد با فریب زمان زندگی ما را می بلعد و تباه می کند. چگونه دارد زندگی ما را در پوچی هدر می دهد. چگونه یک زندگی سطحی، نمایشی و پرنکبت را بر ما تحمیل کرده است و ما داریم در فریب فردای این عفریت، زندگی واقعی و پرمعنایی را از دست می دهیم.