کتاب ورای فراموشی

Out of the Dark
کد کتاب : 3524
مترجم :
شابک : 9786009576043
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

فراتر از فراموشی
Out of the Dark
کد کتاب : 3523
مترجم :
آسو رحیمی
شابک : 9786007559321
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

فراتر از فراموشی
Out of the Dark
کد کتاب : 1871
مترجم :
شابک : 978-600229483-8
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 111
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فراتر از فراموشی اثر پاتریک مودیانو

فراتر از فراموشی برای اولین بار در سال 1995 منتشر شد. رمانی که پاتریک مودیانو مثل همیشه در آن گم شدن و رویاها را به هم پیوند زده است. مودیانو که متولد آخرین سال جنگ دوم جهانی یعنی سال 1945 است و جوایز متعددی از جمله جایزه ی نوبل ادبیات 2014 را از آن خود کرده است، در رمان هایش حال وهوایی پروستی را تعقیب و بازنمایی می کند با ته رنگی پلیسی. فراتر از فراموشی داستانی ا ست که بخش عمده ای از آن در دهه ی شصت میلادی می گذرد. مردی در جست و جوی نام هایی ازیادرفته پرتاب می شود به روزهای جوانی و ولگردی اش در پاریس، زمانی که او با زنی زیبا آشنا می شود، زنی که دل از او می رباید و آن ها کافه ها و خیابان های پاریس را وجب به وجب تجربه می کنند. البته این زن مرموز است و در پی چیزی پنهانی و معماگونه. آن ها به لندن هم می روند و مودیانو برای اولین بار جغرافیای این شهر را نیز در رمان خود ترسیم می کند. اما همه چیز به این سادگی پیش نمی رود و اتفاق هایی در راه است...
سبک روایی مودیانو که با تکیه بر جزئیات، کشف مکان ها و زمان های گم شده و رنگ ها و بوها و مهم تر از همه «جوانی» ا ست، مولفه ی اصلی آثارش است. رمان نویسی که زمان را می شکافد تا برای لحظه ای نوری مرده ما را ببرد به جایی دور در پاریس زیر برف یا آفتاب.

پاتریک مودیانو، برنده جایزه نوبل ادبیات 2014، نویسنده بیش از سی کتاب و یکی از تحسین برانگیزترین نویسندگان معاصر فرانسه است. "فراتر از فراموشی"، حکایتی از یک رابطه عاشقانه بین دو از هم دور شونده است که به روانی و بیان جزئیات حکایت شده است.
در سال 1995، پاتریک مودیانو به سی سال گذشته نظری می افکند و زمانی را مشاهده می کند که با ترک تحصیل و فروش کتاب های قدیمی هنر، با ژرارد ون بور و ژاکلین، یک زوج جوان و رازگونه، که به نظر می رسد در آنجا زندگی نمی کنند، آشنا می شود. او عاشق ژاکلین می شود. آنها با هم به انگلستان فرار می کنند، جایی که چند ماه غمناک و بی هدف را با هم سپری می کنند، تا اینکه روزی ژاکلین ناپدید می شود. آنها پانزده سال بعد در پاریس دوباره ملاقات می کنند، دیداری که تنها به یادآوری فراموش نشدنی و غیرقابل دستیابی گذشته منجر می شود: آنها چند ساعتی را با هم می گذرانن ، و روز بعد، ژاکلین که اکنون ازدواج کرده است، یک بار دیگر ناپدید می شود. تقریبا پانزده سال پس از آن، پاتریک دوباره او را می بیند، این بار از فاصله ای که تصمیم می گیرد به جلوتر نرود. "فراتر از فراموشی" یک رمان عمیقا تأثیرگذار، دلهره آور، عجیب، ظریف، مالیخولیایی و متأسفانه خنده دار است.

کتاب فراتر از فراموشی


ویژگی های کتاب فراتر از فراموشی

مودیانو برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال ۲۰۱۴

پاتریک مودیانو
مودیانو از مادری بلژیکی و پدری یهودی اهل ایتالیا در سال ۱۹۴۵ به دنیا آمده است. وی از چهره های نوجوی ادبیات مدرن فرانسه شناخته میشود که آثارش هم تحسین منتقدان ادبی را برانگیخته و هم خوانندگان فراوان دارد. مودیانو از نویسندگان پرکار به شمار می رود و برخی از کارهای او به فیلم نیز برگشته است. جایزه ی بزرگ آکادمی فرانسه برای ادبیات در سال ۱۹۷۲ نصیب وی شد. در سال ۱۹۷۸، جایزه ی معتبر فرانسوی گنکور را برای رمان خیابان بوتیکهای خاموش دریافت کرد. در سالهای اخیر رمانهای «میدان اتوال»، «در کافه جوانی گمش...
نکوداشت های کتاب فراتر از فراموشی
ترجمه آثار مودیانو هرگز آسان نبوده است. سادگی و بی طرفی ظاهری سبک او، بسیاری از نکتته های ظریف را از مترجمان پنهان می کند.
Amazon Review

قسمت هایی از کتاب فراتر از فراموشی (لذت متن)
ما هیچ مزیتی نداشتیم، بجز قول مبهمی که جوانان برای کوتاه مدت به هر کسی می دهند، و هرگز برآورده نمی شود.

و پانزده سال بعد از هم پاشید: چند چهره تار، چند خاطره مبهم، خاکستر ...