کتاب جاده بهشتیان

Jadde-ye Beheshtian
کد کتاب : 35271
شابک : 978-6008857396
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جاده بهشتیان اثر نصرت الله محمودزاده

تاریخ کردستان در 8 سال دفاع مقدس از فراز و نشیبهایی برخوردار است که در دل آن سلسله عملیاتهای منظم سال 1366 اهمیت به سزایی دارد. از جمله عواملی که موجب شد بسیاری از مناطق کردستان پس از سالها ظلم و ستم امنیت خود را بازیابد، اقدام وسیع مهندسی جنگ جهاد سازندگی در مناطق کوهستانی کردستان بود که توانست پای بسیجیان را تا مرتفع ترین قلل- حتی در سرمای زمستان- باز کند و آنها را بر بام کردستان مستقر سازد.
بام کردستان روایتی دیگر از سنگرسازان بی سنگر است که نویسنده طی روزهای حضور در این عملیات به نگارش درآورده است و به مناسبت یادواره سرداران شهید جهاد سازندگی و شهدای استان تهران منتشر می شود.

کتاب جاده بهشتیان

نصرت الله محمودزاده
نصرت الله محمود زاده در اول شهریور ماه 1335 در روستای "کوهستان" از توابع "بهشهر" در استان مازندران به دنیا آمد. تحصیلاتش را در انستیتو تکنولوژی بابل در رشته مکانیک به پایان برد.وی بعد از جنگ تحمیلی به ادامه تحصیل پرداخت و در مقطع کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی در دانشگاه شهید بهشتی فارغ التحصیل شد.در اولین روز تهاجم عراق به ایران، داوطلبانه به خوزستان شتافت و به عنوان نیروی داوطلب در عملیات آزادسازی سوسنگرد حضور داشت.او که در عملیات هویزه در محاصره دشمن قرار گرفته بود با وقایعی مواجه شد که بع...