کتاب سرزمین مامورهای مخفی

Stasiland: Stories from Behind the Berlin Wall
داستان هایی از پشت دیوار برلین
کد کتاب : 35295
مترجم :
شابک : 978-6008067276
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 356
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نامزد جایزه گاردین سال 2003

برنده جایزه بهترین اثر غیرداستانی ساموئل جانسون سال 2004

معرفی کتاب سرزمین مامورهای مخفی اثر آنا فاندر

"سرزمین مامورهای مخفی" اثری است تحسین شده از "آنا فاندر" که "داستان هایی از پشت دیوار برلین" را تعریف می کند.
"آنا فاندر"، نویسنده ی برنده ی جایزه، در این داستان دلخراش از زندگی در پشت پرده آهنین و به ویژه از زندگی زیر مشت آهنین اشتازی ، نیروی امنیتی دولت وحشی آلمان شرقی ، گزارشی قدرتمندانه از مقاومت در برابر دیکتاتوری کمونیستی آلمان شرقی ارائه می دهد. "سرزمین مامورهای مخفی" از "آنا فاندر" از شاهکارهای گزارش تحقیقی است که با واضح بودن قصه و روایتی جذاب از یک داستان جهانی واقعی ساخته شده است.
جمهوری دموکراتیک آلمان - آلمان شرقی - در طول تاریخچه ی 40 ساله ی خود ، با کمک شوروی ، بهترین دولت پلیسی بود. ارگان نظارتی بر داخل و فعالیت های اطلاعاتی خارجی، اشتازی نام داشت که بهتر از هر پلیس مخفی مدرنی ، ارتش بزرگی از شهروندان جاسوس را سازماندهی کرده بود. "آنا فاندر"، نویسنده ی استرالیایی ، فرهنگ جاسوسی داخلی و تأثیرات آن بر بخشی از جامعه ی آلمان شرقی را کاملا مستند، ارائه می کند.
اعترافات قربانیان و مرتکبین جنایت بسیار آزاردهنده و خام است اما "آنا فاندر" خود را به مصاحبه های خشک و رسمی و پاراگرافی محدود نمی کند. او زمینه ای را ایجاد می کند که با رنگ های خاکستری نقاشی شده است؛ منظره ای که به طرز عجیبی زیبا و تاریک به نظر می رسد و جذاب است. فصل ها با توصیفات گیرا از برلین در طول شب پیش می رود، که شایستگی یک پایتخت بی نظیر بودن را دارد و این وصف جو کلانشهری است که بسیاری از مردم دنیا را در طول تاریخ به خود جلب کرده است.

کتاب سرزمین مامورهای مخفی

آنا فاندر
آنا فاندر زادهٔ ۱۹۶۶ ، یک نویسنده، و رمان‌نویس اهل استرالیا است که هم‌اکنون ساکن نیویورک ایالات متحده است. وی نگارنده کتاب اشتازی‌لند است که در سال ۲۰۰۴ میلادی برنده جایزه ادبی ساموئل جانسون شده است. او این کتاب را دربارهٔ مردمی نگاشته است که در حکومت کمونیسم دیکتاتوری آلمان‌شرقی با سازمان اطلاعاتی و پلیسی اشتازی فعالیت می‌کنند. یکی دیگر از آثار معروف او همه آنچه هستم است که در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط انتشارات پنگوئن منتشر شد. این کتاب بر خلاف اثر مشهور پیشین او در غالب ...
نکوداشت های کتاب سرزمین مامورهای مخفی
Stasiland demonstrates that great, originalreporting is still possible. . . . A heartbreaking, beautifully written book. a classic.
سرزمین مامورهای مخفی نشان می دهد که ارائه ی داستانی عالی و اصیل هنوز هم امکان پذیر است. . . . کتابی دلخراش و با نگارشی زیبا. یک اثر کلاسیک.
Guardian Guardian

What the reader learns from these stories is that evil swings like a pendulum, from the banal to the surreal, but no matter where it is in the spectrum, it always leaves pain behind.
آنچه خواننده از این داستان ها می آموزد این است که شر مانند آونگ، بین حالت مبتذل تا سورئال در نوسان است ، اما هر کجا در این طیف باشد ، همیشه دردی به جا می گذارد.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب سرزمین مامورهای مخفی (لذت متن)
خانم پاول و همسرش پنج ماه در هوهنشونهاوزن زندانی بودند و بعد به همراه سه دانشجو برای محاکمه به روستاک در دریای بالتیک منتقل شدند. خانم پاول فکر می کند این کار به این خاطر بود که رسانه های غربی از مخمصه ی تورستن در یک طرف دیوار و والدینش در آن سوی دیگر خبر داشتند. بنابراین مقامات می خواستند مطمئن شوند هیچ بختی برای درز اخبار وجود ندارد. زن و شوهر هرگز اتهاماتی را که به آن ها وارد شده بود را نفهمیدند و هیئت داوری را ندیدند. وکالت دکتر ووگل به آن ها پیشنهاد شده بود که روابط نزدیکی با دولت داشت و به خاطر مذاکرات مبادله ی افراد میان شرق و غرب مشهور شده بود. اما آن ها به این شرایط هم اطمینان نداشتند و پیشنهاد را رد کردند و بر استخدام وکیل خانوادگی خود پافشاری کردند. هرچند او نتوانست کار چندانی از پیش ببرد چون تنها پنج دقیقه پیش از شروع محاکمه از اتهامات موکلان خود خبردار شد. دادستان این چنین گفت: «روردانز، زیگرید. متهم به تحریک یا دست کم کمک و معاونت در تحریک شهروندان جمهوری دموکراتیک آلمان به خروج غیرقانونی از کشور...