کتاب نظریه های رمان

Fiction History
(از رئالیسم تا پسامدرنیسم)
کد کتاب : 35377
مترجم :
شابک : 978-9644483455
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 292
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه های رمان اثر مجموعه ی نویسندگان

"نظریه های رمان" کتابی است که مجموعه ای از نویسندگان آن را تالیف نموده اند و تئوری های موجود در این زمینه را از "از رئالیسم تا پسامدرنیسم" مورد بررسی قرار می دهد. این اثر که به قلم "دیوید لاج"، "جان هلپرین"، "ایان وات" و "دیوید دیچز"و... نوشته شده و توسط "حسین پاینده" به فارسی برگردانده شده، اصلی ترین "نظریه های رمان" و عناصر مختلف آن را تجزیه و تحلیل می نماید.
کتاب ابتدا با عنوان طلوع رمان، از "ایان وات" به مساله ی رئالیسم و نوع ادبی رمان می پردازد و با بررسی پس زمینه ی فلسفی، عناصر پیرنگ، توصیف رئالیستی، شخصیت، مکان، زمان و زبان، به مساله ی رئالیسم صوری می رسد. بعد از ارائه ی مطلبی تحت عنوان نظریه ی رمان از "جان هلپرین"، نوبت به بررسی رئالیسم و رمان معاصر توسط "ریموند ویلیامز" می رسد و ارائه ای مشترک از "دیوید دیچز" و "جان استلوردی" پیرامون رمان قرن بیستم، کار را به جستاری از "آرنولد کتل" تحت عنوان پیش درآمدی بر رمان مدرن می رساند.
پس از آن "پیتر فاکنر" به بررسی عملکرد "هنری جیمز" به عنوان پیشتاز مدرنیسم در رمان نویسی می پردازد و ادبیات داستانی پسامدرنیستی توسط "دیوید لاج" بررسی می شود. این بخش همچنین مفاهیم تناقض، جا به جایی، عدم انسجام، فقدان قاعده، زیاده روی و اتصال کوتاه را زیر ذره بین می برد و کتاب "نظریه های رمان" با جستاری از "جسی متس" تحت عنوان رمان پسا مدرن پایان می یابد. در پایان کتاب فهرست اسامی و واژه نامه ی فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی نیز برای استفاده ی هرچه بهتر خواننده از کتاب "نظریه های رمان"، در نظر گرفته شده است.

کتاب نظریه های رمان

قسمت هایی از کتاب نظریه های رمان (لذت متن)
کاش چیزی وجود داشت،اما چاره ای نیست،وجود ندارد،وقت رفتن همه چیز را بردند،هرگز هیچ کس نبود،هیچ کس به جز خودم،هیچ چیز به جز خودم،تا با من از خودم بگوید،نمی توان بس کرد،نمی توان ادامه داد،اما باید ادامه دهم،ادامه خواهم داد،بدون هیچ کس،بدون هیچ چیز،به جز خودم،به جز صدای خودم،یعنی بس خواهم کرد،تمام خواهم کرد،دیگر پایان فرا رسیده است،فانی،این چیست،گودالی کوچک،می روی ته آن،درون سکوت ، بد تر از سر و صداست،می شنوی،بدتر از حرف زدن است،نه،نه این که بدتر،بدتر نیست،منتظر می مانی،با دلهره،آیا مرا فراموش کرده اند؟نه،آری،نه،کسی صدایم می زند،دوباره بیرون می خزم،این چیست،گودالی کوچک،در برهوت . پایان از همه بدتر است.نه،آغاز از همه بدتر است،سپس میانه،آن گاه پایان،در پایان،این پایان است که از همه بدتر است،این صدا،آن،نمی دانم،هر ثانیه از همه بدتر است..." - ساموئل بکت