کتاب جاسوس استورم 1

Agent Storm
خاطرات جوان دانمارکی از قاچاق،مسلمان شدن و سلفی گری…
کد کتاب : 35481
مترجم :
شابک : 978-6226609845
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب جاسوس استورم 1 اثر مورتن استورم

خاطرات جوان دانمارکی از قاچاق، مسلمان شدن و سلفی گری تا ارتداد، جاسوسی و کشتن بزرگان القاعده
استورم، جوانی دانمارکی است که در خانواده ای پرتنش به دنیا آمده، فرایند تحصیلی بسیار ناموفقی داشته، در نوجوانی وارد گروه های خلافکار شده، بعد طی اتفاقی با اسلام آشنا و مسلمان شده، به انگلیس و بعد از آن کارش به یمن کشیده شده است. استورم بدون دین، که مسلمان شده، به زودی سلفی و سپس تکفیری و در نهایت با شبهه ای بسیار سست مرتد می گردد. این تحول مجدد او سبب همکاری با دستگاه اطلاعاتی و یاری رساندن به ترور یکی از تاثیر گذارترین شخصیت های القاعده، انور العولقی، منجر می گردد.
وحید خضاب نویسنده و مترجم معتقد است: عرصه دشمن شناسی، شبیه به عرصه شناسایی عملیات نظامی است و جایی برای سانسور ندارد از این رو باید از تمامی ابعاد با نگاهی منصفانه وراد شویم.

کتاب جاسوس استورم 1

مورتن استورم
مورتن استورم (متولد 2 ژانویه 1976 در کورسور)، متخلص به استورم مراد و استورم مراد ال دانمارکی، یک دانمارکی، قبلاً به اسلام گرویده و یک رادیکال سابق اسلامی است، که پس از 10 سال از اسلام گرایی ناامید شد و به عنوان کارگر به کار خود ادامه داد. نماینده سرویس امنیت و اطلاعات دانمارک (PET) که در محافل مبارز اسلامی فعالیت می کند. هویت وی در سال 2012 هنگامی که در روزنامه جیلندز-پستن مطرح شد، به اطلاع عمومی رسید.