کتاب طلبه انقلابی

Talabe-ye Enghelabi
(جایگاه شناسی توصیفی-تحلیلی «طلبه انقلابی»)
کد کتاب : 35487
شابک : 978-6008857495
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب طلبه انقلابی اثر سعید هلالیان

ورود به عالم طلبگی، پیوستن به جرگه ی عالمان دین و حرکت در مسیر نهضت توحیدگستری انبیا و اوصیا، همواره مسئولیت آفرین و دشوار بوده است، اما ویژگی های عصر خمینی و تاثیرات عمیق نهضت اسلامی بر جهان معاصر و ظرفیت های پدید آمده بسیارز گسترده ناشی از آن برای تحقیق هر چه بیشتر اهداف اسلامی، باعث شده تا مسئولیت های بسیار بیشتر، خطیرتر و مشکل تری متوجه حوزه های علمیه، طلاب و عالمان گردد که تنها در صورت انقلابی بودن حوزه و طلبه قابل تحقق می باشند.
در باب «حوزه انقلابی» کمابیش گفتگو شده و می شود، اما درباره ی «طلبه انقلابی» کمتر بحث شده با آنکه نیازهای طلاب بدان بسی بیشتر است. بدین جهت، در این نوشتار به ترسیم سیمای طلبه ی انقلابی، ضرورت انقلابی بودن طلبه، ویژگی های طلبه انقلابی در ساحت بینشی و انگیزشی و رفتاری، راه های رسیدن بدان ها و نیز آسیب ها و شبهات متوجه طلاب انقلابی پرداخته می شود.

کتاب طلبه انقلابی

سعید هلالیان
حجت‌الاسلام والمسلمین سعید هلالیان، متولّد سال 1358 و از طلاب دوره درس خارج حوزه علمیه است که علاوه بر تحصیل، به پژوهش نیز اهتمامی ویژه دارد. تاکنون چندین کتاب و مقاله علمی در موضوعات مختلف از وی منتشر شده است؛ به‌علاوه آن‌که آثار او در سه دوره نخست جشنواره علامه حلی، جزء آثار منتخب می‌باشد. «نظره تحلیلیه إلی القواعد الفقهیه»، «دانشِ تحصیل دانش» و «نگاهی به حوزه: جایگاه‌شناسی توصیفی- تحلیلی روحانیت و حوزه‌های علمیه شیعه»، کتبی ...