کتاب سیاره ی ویروس ها

A Planet of Viruses
ویروس سپهر؛ بزرگتر از آنکه بتوان تصور کرد.
کد کتاب : 35611
مترجم :
شابک : 978-6004902120
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 456
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سیاره ی ویروس ها اثر کارل زیمر


سالهاست که دانشمندان به ما هشدار می دهند که همه گیری همه چیز اجتناب ناپذیر است. اکنون این کتاب اینجاست و بقیه ی ما چیزهای زیادی برای یادگیری داریم.
خوشبختانه کارل زیمر ، نویسنده در زمینه ی علوم ، برای راهنمایی ما اینجا است. او در این جلد فشرده ، ماجرای اینکه چگونه این کوچکترین موجودات زنده که توسط علم شناخته شده اند می توانند برای متوقف کردن سیاره ای از مردم کافی باشند زا روایت می کند - و آنچه را که می توانیم از چگونگی شکست آنها در گذشته یاد بگیریم.
کتاب سیاره ی ویروس ها تهدیداتی مانند ابولا ، مرس و ویروس چیکونگایا را پوشش می دهد. در مورد اکتشافات علمی اخیر ، از جمله ویروس صد میلیون ساله که نیای مشترک آرمادیلوس ، فیل ها و انسان ها را آلوده می کند ، می گوید. و یافته های جدیدی را نشان می دهد که نشان می دهد چرا تغییرات آب و هوایی ممکن است حتی به شیوع مرگبارتر منجر شود. توضیحات شفاف زیمر و داستان های جذاب نشان می دهد که عمیقا انسان و ویروس ها به هم گره خورده اند. ویروس ها به پیدایش اولین شکل های زندگی کمک می کنند ، مسئول بسیاری از ویران کننده ترین بیماری ها هستند و قرن ها به کنترل سرنوشت ما ادامه می دهند. این کتاب کاملا خواندنی ، و با تمام صداقت در مورد تهدیدها می گوید ، همانطور که اطمینان آور است ترسناک هم هست.سیاره ویروس ها یک تور جذاب دنیایی است که همه ما برای درک بهتر به آن نیاز داریم.

کتاب سیاره ی ویروس ها

کارل زیمر
کارل زیمر زادهٔ 1966 ، پدیدآور، روزنامه‌نگار، و نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا است. وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون کمک‌هزینه گوگنهایم شده‌است.
نکوداشت های کتاب سیاره ی ویروس ها
A brief, highly accessible introduction to viruses and their impact on the world.
معرفی مختصر و بسیار قابل فهم ویروس ها و تأثیر آنها بر جهان.
Choice

He reshapes our understanding of the hidden realities at the core of everyday existence.
او درک ما را از واقعیتهای پنهان موجود در زندگی روزمره تغییر می دهد.
 Washington Post Washington Post

A smart, beautiful, and somewhat demented book.
کتاب هوشمندانه، زیبا و تا حدی دیوانه وار.
Boing Boing

قسمت هایی از کتاب سیاره ی ویروس ها (لذت متن)
حدود ۳۵۰۰ سال پیش، یک دانشور مصری قدیمی ترین متن پزشکی شناخته شده را نوشت. در میان بیماری هایی که او در این متن معروف به پاپیروس ایبرس توصیف کرده چیزی هم به نام «رش» هست. حتی با این نام و تلفظ عجیب هم، نشانه هایش، یعنی سرفه و مخاط جاری از بینی، بی درنگ برای همه آشنا است. رش همان سرماخوردگی عادی است . او از من خواست تا در ایران تماس و پیکان ر ا عملی نشان می داد و او را دوست دارد و بعضی ویروس ها برای بشر جدیدند. بعضی دیگر ناشناخته و غیرعادی اند. اما راینو ویروس های انسان، یعنی علت اصلی سرماخوردگی و همچنین حمله های آسم، همنشینان باستانی و جهانی بشرند. برآورد شده که هر انسان به طور میانگین حدود یک سال از عمرش را در بستر بیماری سرماخوردگی میگذراند. به عبارت دیگر، راینوویروس انسان یکی از موفق ترین ویروس ها است.

در ۱۹۱۴، یک میکروب شناس آلمانی به نام والتر کروزه نخستین سرنخ قطعی درباره خاستگاه سرماخوردگی را با کمک دستیاری فین فینی که جلوی چشمش بود، به دست آورد. کروزه آب دماغ این دستیار را با محلولی نمکی مخلوط کرد، آن را از فیلتر عبور داد و سپس چند قطره از مایع صاف شده را در بینی دوازده نفر از همکارانش چکاند. چهار نفر از آنها دچار سرماخوردگی شدند. سپس کروزه همین کار را با سی و شش دانشجو انجام داد. پانزده نفر از آنها بیمار شدند. این نتایج را با سی و پنج نفری مقایسه کرد که این قطره ها را دریافت نکرده بودند. تنها یک نفر از این افراد دچار سرماخوردگی شد. آزمایش های کروزه روشن ساختند که نوعی عامل بیماری زای بسیار ریز مسئول این بیماری است.