کتاب آشنایی با ادیان بزرگ

Great Religions
کد کتاب : 35724
شابک : 978-9645305091
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 327
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب آشنایی با ادیان بزرگ اثر حسین توفیقی

"آشنایی با ادیان بزرگ" اثری است به قلم "حسین توفیقی" که در آن بزرگترین ادیان شناخته شده‎ی دنیا را به خوانندگان معرفی می‎‌کند. دین از آن جهت که پدیده‌ای است که هرگز از انسان جدا نشده است و به دلیل تأثیر فوق‌العاده‌ای که در وجود انسان و نیز دخالت در شکوفایی و توسعه دانش و هنر دارد، برای علما اهمیت فراوانی دارد. مزیت دیگر دانستن تاریخ دین این است که می توان از آن برای برقراری پیوند با افراد و فرهنگ‌های مختلف استفاده کرد. در نتیجه، دولت‌های قدرتمند از شرق‌شناسان استفاده می‌کنند تا با استفاده از درک خود از روحیات و باورهای ملی، تسلط خود را بر دولت‌های کوچک اعمال کنند.
افراد مذهبی از تحقیق در تاریخ ادیان بهره معنوی می‌برند، زیرا اعتقادات مذهبی آنها را عمیق‌تر می‌کند. آنها در مورد ادیان جایگزین بحث می‌کنند و به دنبال تحریف‌ها و موارد عجیب و غریب می‌گردند تا حقیقت دین موروثی و پذیرفته شده خود را نشان دهند. "حسین توفیقی" در "آشنایی با ادیان بزرگ" کوشیده است ضمن پرهیز از استناد به موضوعات بی ربط و غیر ضروری در ارزیابی هر دین، ویژگی‌های حیاتی و بارز هر دین را به تناسب اهمیت آنها بیان کند. مشارکت ما به عنوان امت مسلمان در فضای تاریخی و فرهنگی دو دین یهودیت و مسیحیت اهمیت درک ما از این دو دین را افزایش داده است.
از سوی دیگر، تسلط بر فرهنگ مسیحی غربی، درک عمیق‌تر مسیحیت را برای تعامل مناسب و آگاهانه با آن ضروری می‌سازد. ارتباط آشنایی با یهودیت و مسیحیت با افزایش ارتباطات و نیاز به بحث در میان ادیان، به ویژه در میان ادیان ابراهیمی، افزایش می یابد. در نتیجه، این دو دین، به ویژه مسیحیت، بخش بیشتری از توجه کتاب را به خود جلب ساخته‌اند.

کتاب آشنایی با ادیان بزرگ

حسین توفیقی
حسین توفیقی (متولد ۱۳۳۰) مترجم و پژوهشگر ایرانی حوزه تفسیر قرآن، کلام و تاریخ ادیان به ویژه یهودیت و مسیحیت است. همچنین او از اعضای هیئت مؤسس دانشگاه ادیان و مذاهب است. مهم‌ترین اثر توفیقی که کتاب درسی محسوب می‌شود، کتاب «آشنایی با ادیان بزرگ» است که انتشارات سمت آن را منتشر کرده و تا سال ۱۳۹۷ به چاپ هفدهم رسیده است. همچنین کتاب «شهر خدا» از سنت آگوستین توسط وی به فارسی برگردانده شده است. وی به زبان های عربی و انگلیسی مسلط است و با عبری و لاتین و چند زبان دیگ...
دسته بندی های کتاب آشنایی با ادیان بزرگ
قسمت هایی از کتاب آشنایی با ادیان بزرگ (لذت متن)
انسانها در حالی به قرن بیست و یکم گام نهاده اند که ارتباطات جهان را تسخیر کرده و کتاب ، مطبوعات ، اینترنت ، رادیو ، تلویزیون ، فیلم و ماهواره ، همچنین سرعت و سهولت سیر و سفر مردم را به گونه ای با یکدیگر پیوند داده است که بـه خـوبی از احوال یکدیگر آگاه می شوند و برای زیستن شیوه های تازه ای برمی گزینند . یکی از دستاوردهای عصر ارتباطات آگاهی یافتن مـردم از باورهای دینی دیگران است . اکنون که سدهای پولادین جدایی فرو ریخته است ، رهبران ادیان و مذاهب بیشتر و بهتر از گذشته با یکدیگر ارتباط می گیرند و برای تفاهم می کوشند. این شیوه بر رفتار پیروان ادیان تأثیر خواهد گذاشت و آنان نیز با یکدیگر رفتـاری مسالمت آمیز خواهند داشت و برای یکدیگر حق حیات قائل خواهند شد .