کتاب نگاهی نو به فلسفه

Philosophy: History, Ideas, Theories, Who's Who, How to Think
تاریخ، اندیشه ها، نظریه ها، شخصیت ها، چگونگی اندیشیدن
کد کتاب : 35809
مترجم : محمداحسان مصحفی
شابک : 978-6001170782
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 332
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نگاهی نو به فلسفه اثر استیفان لاو

کتاب پیش رو کوشیده است تا با نگاهی نو از چند منظر به کلیات فلسفه بپردازد و با زبانی نسبتا همه فهم فرصت آشنایی با اهم مطالب فلسفی را برای نوآموزان فراهم آورد. نگارنده در آغاز کتاب به صورت کلی به مباحثی چون چیستی فلسفه و نسبت آن با دین علم پرداخته است. از آنجا که در نظر بسیاری مرزبندی فلسفه با این دو حوزه میهم می نماید، هدف آن بوده است که از همان ابتدا خواننده را با تمایزات موجود آشنا سازد تا در ادامه مباحث، ابهامی از این جهت باقی نماند. در بخش بعدی به اجمال تاریخ فلسفه و اندیشه ورزی مورد توجه قرار گرفته و سپس شاخه های مهم فلسفه برشمرده و بررسی شده اند. بخشی نیز به معرفی مهارت های اندیشه ورزی که ابزار فیلسوفان به شمار می آید اختصاص یافته و انواع مغالطه ها معرفی شده اند. در بخش پایانی نیز تعدادی از اندیشمندان برجسته جهانی به صورت کوتاه معرفی شده اند تا نوآموز به اجمال با بزرگان این حوزه آشنا شود.
این کتاب که نه تنها تاریخ تفکر غرب، بلکه سنت‌های فلسفه ی شرق و مکاتب فکری از شبه قاره هند را پوشش می‌دهد، تحلیل فلسفی را با اطلاعات تاریخی و زندگی‌نامه‌ای ترکیب می‌کند تا مسائل، نظریه‌ها و مشکلات اصلی را توضیح دهد و بررسی کند و سعی می کند به قلب تمام فلسفه ها رفته و آنها روشن کند. استیون لاو فیلسوفی است که در کالج هیتروپ در دانشگاه لندن تدریس می کند. او همچنین ژورنال THINK را ویرایش می کند، منبعی از فلسفه که برای عموم مردم است. او همچنین وابسته به موسسه سلطنتی فلسفه است و در آنجا کار می کند.

کتاب نگاهی نو به فلسفه

استیفان لاو
استیون لاو متولد ۱۹۶۰ ، فیلسوف انگلیسی و استاد دانشگاه لندن است. از ایشان مقالات متعددی در زمینهٔ فلسفه ویتگنشتاین، فلسفه ذهن و فلسفه دین منتشر شده‌است. او سردبیر نشریهٔ بیندیش است. استیون لاو در کتاب فلسفه‌ها از مجموعه کتاب‌های مصور ۳۰ ثانیه، با همکاری جولیان بگینی و بری لوور به تشریح ۵۰ مورد از فلسفه‌های تاریخ پرداخته است.
دسته بندی های کتاب نگاهی نو به فلسفه