کتاب قدرت فیلم

The Power of Film
کد کتاب : 35882
مترجم :
شابک : 978-6226863353
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 469
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قدرت فیلم اثر هاوارد سوبر

قدرت فیلم یک کتاب راهنما ، یک کتاب درسی ، یک دائره المعارف و یک منبع اطلاعاتی در مورد ده ها مورد از مهمترین جنبه های داستان نویسی فیلم است: فیلمنامه ، شخصیت ها ، کارگردان ها ، تدوین ، صدا ، موسیقی و هر چیز دیگری که در ساخت فیلم های کلاسیک عالی به کار رفته است. این کتاب مطالب و فیلم ها را طبق حروف الفبا مرتب کرده و آورده است. همه مطالب تعریف شده و طبقه بندی شده اند. بسیاری از موضوعات فقط یک صفحه را اشغال می کنند ، و بعضی از مباحث به سه تا چهار صفحه می رسد. در کل ، در این کتاب بیش از 250 موضوع پوشش داده شده است. دایره لغات کتاب سوبر بسیار ساده است . دامنه ارجاعات سینمایی ، ادبی ، فلسفی ، علمی ، سیاسی ، مذهبی ، اسطوره ای و ریشه شناسی وی گسترده است ، اما هیچ یک از اصطلاحات دانشگاهی در این کتاب وجود ندارد در عوض ، این کتاب نشخوارکننده های ذهن یک انسان با دقت غالبا شوخ طبعی را ارائه می دهد که دهه ها ساختار نمایشی (و کمدی) سینما را مطالعه کرده است. مهم تر از هر چیز ، این کتاب توضیح می دهد که ما تحت تأثیر آنچه که روی صفحه می بینیم (و می شنویم) هستیم. سوبر برای نشان دادن ، مثال زدن و اثبات نظرات خود در مورد چگونگی ساخت یک فیلم سینمایی ، یک کانون گسترده از فیلم های مهم را پوشش می دهد ( در کل شصت و هشت ). در مقدمه ی کتاب او معیارهای انتخابش را تعیین می کند. سوبرنه تنها فیلم هایی را که دوست دارد یا فکر می کند باید مهم باشند بلکه "فیلم های آمریکایی دوران صدا" ، به ویژه "فیلم های محبوب به یاد ماندنی" را تجزیه و تحلیل می کند. سوبر برای مخاطبان وسیع می نویسد: فیلمسازان ، فیلمنامه نویسان ، محققان و دوستداران عادی فیلم.

کتاب قدرت فیلم

هاوارد سوبر
هاوارد سوبر، نویسنده و منتقد آمریکایی، از ترازاول‌ترین مدرسان سینما در جهان است. او موسس برنامۀ فیلم دانشگا یوسی‌ال‌ای است، یعنی جایی که پنجاه سال است در آن به هزاران فیلم‌ساز جوان در رشته‌های فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی، تولید، تاریخ سینما، نظریۀ فیلم، و نقد فیلم درس می‌دهد. در دهه‌های اخیر بسیاری از دانشجویان سوبر به فیلمنامه‌نویسان شناخته‌شده‌ای تبدیل شده‌اند. از میان آثار او می‌توان به کتاب‌های نامه‌هایی به فیلم&zwnj...
قسمت هایی از کتاب قدرت فیلم (لذت متن)
وقتی حرف از «مخاطب» پیش می آید، عموما منظور همین گروه جمعیتی است.ولی آنچه ترم فرهنگی است ، لزومی ندارد تنها معیار هر آنچه نرمال است باشد. | زنها، غیراروپاییها، رنگین پوستها، غیریهودی مسیحیها، همجنسگراها، و دیگر گروه هایی که گهگاه آنها را مخاطب اصلی فیلم سینمایی به حساب نمی آورند ممکن است یا نیست - ارزش هایی متفاوت با ارزش های مخاطب غالب داشته باشند.

فیلم های عامه پسند تا حد زیادی شبیه به سیاست های دموکراتیک عمل میکنند. گرچه بدگمانها مدعی اند هم سیاست، هم سرگرمی های مردمی کارشان را از راه توسل به دون پایه ترین مخرج مشترک ها پیش می برند، باید گفت که این گمان سطحی است.| هم در سیاست و هم در فرهنگ عامه، گروه های بسیاری از همه جنس و همه رنگ داریم و کلید موفقیت ، نه در پیدا کردن یک چیز که همه را جذب کند، که در پیدا کردن عناصر مختلفی است که برای همه این گروه های متفاوت جذاب باشد. فیلم های محبوب به یادماندنی غالب پیچیده و متناقض نما هستند. شاید همین از دلایلی باشد که این فیلم ها به یادماندنی و محبوب شده اند.