کتاب اقتدا به محمد (ص)

Following Muhammad
نگرشی نو به اسلام در جهان معاصر
کد کتاب : 35912
مترجم :
شابک : 978-9643636838
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب اقتدا به محمد (ص) اثر کارل ارنست

کارل ارنست با پرهیز از تله‌های افشاگری‌های سیاسی پر شور و شرق‌شناسی علمی تخصصی، خوانندگان را با منابع معنوی عمیق اسلام آشنا می‌کند و در عین حال تنوع و بحث در سنت را روشن می‌کند. ارنست در قالب بندی استدلال خود در زمینه مطالعات دینی، توضیح می دهد که چگونه تعاریف پروتستانی از دین و تعصبات ضد مسلمانان بر دیدگاه های اسلام در اروپا و آمریکا تأثیر گذاشته است. او همچنین اهمیت معاصر اسلام را در محیط‌های سنتی و مکان‌های جدید آن پوشش می‌دهد و زمینه‌ای برای درک جنبش‌های افراطی مانند بنیادگرایی فراهم می‌کند. او با مروری بر بحث‌های انتقادی درباره موضوعات مهم معاصر مانند جنسیت و حجاب، سیاست دولتی و علم و دین بحث خود را به پایان می‌رساند. خواندن این کتاب لذت بخش است. ارنست درک چندلایه و مطمئنی از اسلام دارد و نوشته‌های او نمونه‌ای از تسلط در توضیح آن است که مختص اوست. . . . نکات ظریف و پیچیده در مورد اسلام به عنوان یک دین و فرهنگ و در مورد تصوف ارائه میدهد. بزرگترین نقطه قوت کتاب، نقد بی امان اما مستدل ارنست است که چگونه غرب همواره اسلام و مسلمانان را از اولین برخوردها به بعد به حاشیه برده است. با این حال، ارنست منصف است - در حالی که او غرب را به خاطر افراط در کلیشه های منفی و نادرست از اسلام و مسلمانان توصیه می کند، او مسلمانان را به مشارکت کامل در جامعه کثرت گرا که جهان تبدیل شده است می خواهد.

کتاب اقتدا به محمد (ص)

کارل ارنست
کارل دابلیو. ارنست ( CarlW.Ernst) (زادهٔ ۸ سپتامبر ۱۹۵۰، لس آنجلس، کالیفرنیا) استاد ممتاز کینان مطالعات اسلامی در دانشکده مطالعات دین دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل است.او مدیر مرکز مطالعه تمدن‌های خاورمیانه و مسلمان کارولینا است. او مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ مطالعات دینی از دانشگاه استنفورد و مدرک دکتری را از دانشگاه هاروارد در ۱۹۸۱ دریافت کرد. کتاب اخیر او «اقتدا به محمد: نگرشی نو به اسلام در جهان معاصر» چندین جایزه بین‌المللی برده‌است. ترجمه فارسی اقتدا ب...
قسمت هایی از کتاب اقتدا به محمد (ص) (لذت متن)
«کتاب حاضر بدان منظور نگاشته شده است تا جایگزین کاملا متفاوتی باشد برای کتاب هایی که در مورد اسلام شایع و رایج شده است. آن چه در این جا ارائه می شود دیدگاهی جانبدارانه و در عین حال مدلل و تحلیلی است در مورد سنت دینی اسلام و مسایلی که اخیرا مسلمانان با آن مواجهند. من از برداشت های متعارف به شدت فاصله می گیرم تا فهمی غیر بنیادگرایانه از اسلام ارائه دهم».