کتاب شبح در ماشین

The Demon in the Machine
(چگونه شبکه های پنهانی اطلاعات راز زندگی را آشکار می کنند)
کد کتاب : 36020
مترجم :
شابک : 978-6229503485
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

«پال دیویس» از نویسندگان علمی پرفروش در ادبیات انگلیس

معرفی کتاب شبح در ماشین اثر پائول دیویس

کتاب «شبح در ماشین» اثری نوشته «پال دیویس» است که نخستین بار در سال 2019 به انتشار رسید. حیات چگونه از دل آشوب، نظم می آفریند؟ و اصلا خود حیات به چه معنا است؟ فیزیکدان برجسته «پال دیویس» استدلال می کند که برای یافتن پاسخ ها، ابتدا باید به سوالی ژرف تر جواب بدهیم: اطلاعات چیست؟ برای درک خاستگاه و ماهیت حیات، «دیویس» نگرشی رادیکال به زیست شناسی را پیشنهاد می کند که عوامل سازنده حیات را مشابه با مدارها و ساختارهای الکترونیکی در نظر می گیرد. او بیان می کند باید حیات را پدیده ای متشکل از ذخیره و انباشت اطلاعات قلمداد کرد. «دیویس» توضیح می دهد چگونه فرآیندهای زیست شناختی—از فتوسنتز تا توانایی مسیریابی پرندگان—بر مکانیک کوانتوم اتکا دارند، و همچنین به کاوش در این موضوع می پردازد که آیا فیزیک کوانتوم می تواند کلید پنهان معمای حیات بر سیاره زمین باشد؟

کتاب شبح در ماشین

پائول دیویس
پائول چارلز ویلیام دیویس (Paul Davies‎؛ زاده ۲۲ آوریل ۱۹۴۶) فیزیکدان اهل انگلستان، استاد در دانشگاه ایالتی آریزونا است.او به مؤسسه مطالعات کوانتومی در دانشگاه چپمن در کالیفرنیا وابسته است. علایق پژوهشی او در زمینه کیهان شناسی، نظریه میدان کوانتومی، و اخترزیست‌شناسی می‌باشد.در سال ۱۹۷۰، او دکترای خود را تحت نظارت مایکل جی سیتن و سیگورد در دانشگاه کالج لندن به پایان رسانید. او سپس تحقیقات فوق دکتری خود را در دانشگاه کمبریج گذراند.پژوهش‌های دیویس شامل فیزیک نظری، کیهان شناسی، ...
نکوداشت های کتاب شبح در ماشین
A penetrating and wide-ranging book.
کتابی تأثیرگذار با موضوعات گسترده.
Barnes & Noble

A journey across an astounding landscape of cutting-edge science.
سفری در طول چشم اندازی خیره کننده از آخرین پیشرفت های علمی.
Amazon Amazon

An astonishing new contribution to our ongoing quest for the secret of life itself.
یک مشارکت جدید حیرت انگیز در تلاش ادامه دار ما برای یافتن راز حیات.
Penguin

قسمت هایی از کتاب شبح در ماشین (لذت متن)
درباره آنچه که حیات انجام می دهد، کتاب های زیادی وجود دارد. این، کتابی درباره چیستی حیات است. من شیفته چیزی هستم که ارگانیسم ها را متمایز می کند، چیزی که ماده زنده را قادر به انجام کارهایی می کند که دور از دسترس ماده غیرزنده است. تفاوت از کجا می آید؟

حیات به معجزه می ماند و رازهای آن زیر لفافه ای از پیچیدگی غیرقابل نفوذ پوشانده شده است. پیشرفت های بزرگ زیست شناسی در دهه های اخیر، فقط به عمق اسرار آن افزوده است. چه چیزی به موجودات زنده، این شور و حرارت را می بخشد که آن ها را به گونه ای چشمگیر و خاص از دیگر سیستم های فیزیکی جدا کند؟ و خاستگاه تمام این ویژگی ها کجاست؟

این ها پرسش های زیادی هستند و همینطور پرسش هایی بزرگ. من بیشتر زندگی حرفه ای خود را مشغول این پرسش ها بوده ام. من زیست شناس نیستم، بلکه فیزیکدان و کیهان شناسم، بنابراین، رهیافت من در مواجهه با پرسش های بزرگ، احتراز از بیشتر پیچیدگی های فنی و دنبال کردن اصول اساسی است. و این چیزی است که در کتاب حاضر انجام می دهم.