کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه

Shop Class as Soulcraft
جستاری درباره ی ارزش کار
کد کتاب : 36074
مترجم :
شابک : 978-6008091721
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه اثر متیو بی کرافورد

نگاه خردمندانه (و گاه خنده دار) یک فیلسوف / مکانیک به چالش ها و لذت های کار کردن با دست.
کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه نوشته ی متیو بی کرافورد است. این کتاب که به سرعت به یک کتاب پرفروش تبدیل شده است با ارزیابی مجدد بنیادی (و به موقع) شایستگی های کار دستی ماهرانه ، موفق می شود که توجه خوانندگان را به خود جلب می کند. نویسنده ی این کتاب از نظر اقتصادی و روانشناختی ، ضرورت آموزشی تبدیل همه به "کارگری با دانش" را بر اساس تفکیک نادرست تفکر از عمل زیر سوال می برد. کرافورد با استفاده از تجربیات خود به عنوان یک برق کار و مکانیک ، یک بیانیه ای شگفت انگیز برای اعتماد به نفس ارائه داده و می کوشد که به ما بیاموزد چگونه در این دنیایی که هر روز انتزاعی تر می شود ملموس تر و واقعی تر زندگی کنیم. کرافورد در این کتاب چالش برانگیز از اهمیت کار یدی می گوید و ارزش کار را برای ما خوانندگان مشخص می کند. او به عنوان فردی که پس از تمام شدن درسش به عنوان یک مکانیک در تعمیرگاه خود مشغول به کار کی شود به ما کمک می کند تا به دید دیگری به دنیای اطرافمان و نیز کاری که خود و بقیه در جامعه انجام می دهیم نگاه کنیم.
کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه را کمیل سوهانی ترجمه کرده است. این کتاب را نشر ترجمان منتشر کرده است.

کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه

متیو بی کرافورد
متیو کرافورد نویسنده آمریکایی و محقق موسسه مطالعات پیشرفته فرهنگ در دانشگاه ویرجینیا است. کرافورد به عنوان دانشجوی کارشناسی در رشته فیزیک تحصیل کرد ، سپس به فلسفه سیاسی روی آورد. وی دکترای خود را از دانشگاه شیکاگو دریافت کرد. او ویراستار The New Atlantis و همچنین یک مکانیک موتور سیکلت است.
نکوداشت های کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه
Matt Crawford's remarkable book on the morality and metaphysics of the repairman looks into the reality of practical activity.
کتاب قابل توجه مت کرافورد در مورد اخلاق و متافیزیک یک تعمیرکار، واقعیت فعالیت عملی را بررسی می کند
Harvey Mansfield

This is a deep exploration of craftsmanship by someone with real, hands-on knowledge.
این یک کاوش عمیق در تعمیرکاری توسط شخصی با دانش واقعی و عملی است.
Richard Sennett

"Philosopher and motorcycle mechanic Crawford presents a fascinating, important analysis of the value of hard work and manufacturing.
کرافورد در این کتاب تحلیلی مهم و جذاب از ارزش سخت کوشی و ساختن ارائه می دهد.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه (لذت متن)
بسیاری از مردم رغبتی ندارند لقب «استادکار صناعتگر» را به یک تکنسین برق بدهند. آنها این کلمه را مختص کسانی میدانند که کارهای ظریف دستی انجام می دهند. به نظرم این یک اختصاص منصفانه است و من نیازی نمی بینم با آن مخالفت کنم.. تجربه شخصی خود من در ساخت چیزهای دستی محدود به تفریح و سرگرمی است. با این حال خوب است بین تجربه شخصی من و این نوع قضاوت مردم ارتباطی برقرار کنیم. کسانی که برخی وسایل خانه خود، مثل مبل، را می سازند معتقدند این کار توجیه اقتصادی ندارد، با این حال در انجام آن اصرار می ورزند. خاطرات مشترک با یادگارهای مادی زندگی پیوند می خورند و ساختن این وسایل نوعی همدلی و صمیمیت با دیگران و با آیندگان ایجاد می کند. من یک بار از چوب درخت ماهون یک میز قهوه خوری ساختم و هرچه در توان داشتم برایش گذاشتم. در آن زمان عجله ای برای پدرشدن نداشتم. اما، در حین ساخت میز، فرزندم را تصور می کردم که چه خاطرات فراموش نشدنی ای با این میز شکل خواهد داد و در آن زمان او خوب می داند که این میز را پدرش ساخته است.